Jumaat, 1 Februari 2013

FUZIAH THORON NAK CABUT LARI .......???




Desas desus terkini kedengaran dikalangan warga Kuantan. Nak pulak dari kalangan puak - puak Pakatan mengenai perkara ini. Katanya ada perubahan dari segi calon di Kuantan.

Memandangkan Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh dah kehilangan isu untuk dijadikan bahan berpolitik, dengar cerita dia dah nak berpindah kawasan.

Semua orang sudah sedia maklum bahawa isu berkaitan dengan Lynas tu telah GAGAL untuk meraih undi dari rakyat Kuantan.


Siapa yang lebih dipercayai apabila bercakap tentang Lynas ?? 

DR. CHE ROSLI BIN CHE MAT 
Berkelulusan :
- Ph.D (Sains Fisiologi/Kimia/Sains Nuklear), Universiti Of Lancester, United Kingdom

FUZIAH BINTI SALLEH
Berkelulusan :
- Ijazah Sarjana Muda Psikologi Kaunseling, University of Reading, United Kingdom 
- Ijazah Sarjana Pentadbiran Perniagaan, University of Wales, United Kingdom

TUAN IBRAHIM BIN TUAN MAN
Berkelulusan : 
- B.A. in. Islamic Studies (Missionary), Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi, Selangor 
- M.A.(Islamic Studies and Tourism), Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi,Selangor.

Presiden PAS sendiri, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah berkata dalam ucapan penggulungannya pada hari terakhir Muktamar Tahunan PAS ke-57 awal Jun lepas : 

“Saya hendak menarik perhatian tentang isu Lynas yang dibangkitkan perwakilan. Saya minta isu ini dirujuk kepada pakar. Kita ada pakar nuklear, Dr Che Rosli Mat, Ahli Parlimen Hulu Langat. Dia PhD (ijazah kedoktoran) dalam bidang nuklear. Dr Dzulkefly Ahmad, bahagian keracunan. 

“Jangan rujuk kepada orang lain. Nak tahu pasal kelapa sawit, jangan tanya pakar getah. Sebelum buat keputusan, rujuk pakar kita. Saya tidak mahu ulas panjang, saya minta supaya dengar taklimat Dr (Che) Rosli tentang itu”. 

Malah penduduk di Gebeng pun sudah hilang kepercayaan terhadap pihak yang kononnya nak memperjuangkan alam sekitar tu. 

Mereka kini tahu bahawa pihak berkenaan sebenarnya hanya mahu mempergunakan rakyat untuk kepentingan Politik semata – mata. Bukannya untuk memperjuangkan rakyat. 

Rakyat sudah tahu pembohongan mereka
Jika dilihat perkembangan terkini, Si Fuziah tu sudah tidak lagi menumpukan perhatian dikawasannya. Balik ke kawasan pun jarang sekali. 

Tatkala isu berkaitan dengan Inkues Suruhanjaya DiRaja (RCI) berhubung isu pendaftaran Sabah, nampak gayanya Ahli Parlimen Kuantan tu lebih menumpukan perhatian di sana. 

Dalam masa yang sama, Si Fuziah tu dilihat sengaja meninggalkan isu Lynas yang masih lagi diperjuangkan oleh beberapa saki baki SMSL yang semakin hari semakin tak dapat sambutan. 

Nampak gayanya, Si Fuziah ni sudah beralih arah. Tumpuan dia kini di Sabah. Mungkin sebab dia rasa tertekan untuk terus kekal di Kuantan, sebab itu dia bercadang untuk beralih kawasan.  

Sebelum ini pun, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sendiri mengakui bahawa dia bakal beralih kerusi dari Permatang Pauh, kerusi yang dianggap Kubu Kuatnya sendiri. 

Maka, kemungkinan untuk Fuziah mengambil langkah yang sama tidak dapat dinafikan. Kemungkinan itu tetap wujud berdasarkan kepada perkembangan semasa. 

Tambahan pulak, rakyat di Kuantan sendiri pun sudah mampu menilai sejauh mana kemampuan Si Fuziah tu untuk jadi wakil rakyat. 4 tahun lebih menjadi Ahli Parlimen Kuantan satu apa usaha pun beliau tidak pernah lakukan untuk orang Kuantan. Hakikatnya, dia memang GAGAL. Jadi, memang bagus sangat kalau dia angkat kaki dari dia terus memalukan diri dia sendiri.

Baca lanjut di sini ........ 

0 ulasan: