Rabu, 30 November 2011

UMNO TAK PERLUKAN BLOGGER DAN FACEBOOKER LAGI .........?


PM sahaja yang menghargai blogger dan facebooker.

Nampaknya urusetia penganjur perhimpunan tak fikir tentang betapa pentingnya blogger dan facebooker pada persidangan ini. Patutnya diberikan satu ruang atau kawasan khas utk bloggers , paling tidak berikan mereka kebebasan utnuk bergerak mencari modal cerita untuk menghangatkan dan memantu kempen demi umno dalam persidangan ini .

Belum apa-apa, sudah terkeluar cerita tentang seorang urusetia bernama Nasri yang berlagk seolah 'bos' besar menghalau dan mengherdik bloggers , apa jadi ?
PM Najib bekerja keras untuk mendekati bloggers, orang bawah Najib pula berlagak pada bloggers!

Blogger dan facebooker bantu UMNO secara sukarela untuk mengikat emosi dan sokongan pengundi, orang UMNO pula menunjuk sombong seolah-olah tak perlukan bloggers!

Perkara ini patut disampaikan kepada PM!!! Biar PM tahu apa berlaku diperingkat bawah!!

UMNO terlalu mengharap media massa Utusan Malaysia, Berita Harian, Metro, TV1, 2, 3, 7, 8, 9 sahaja sebab media ni ada kepentingan periuk nasi mereka. Takkan dana nak salur pada bloger pulak. UMNO cume pandang bloger dan facebooker ni ibarat 'backup' masa terdesak dan nak Free Of Charge (FOC) je Kadang-kadang aku terkilan juga. Kenapa kata nak berjuang tapi tidak serius. Adakah mereka buta IT. Sesetengah mereka ada website, blog, FB atau Twitter. Itu pun mungkin upah orang tolong buat. Silap haribulan upah orang juga untnk update... tolonglah maju wahai UMNO.

Masalah bukan pada DS Najib. DS Najib memang dah kuat sangat bekerja kerana dia tahu dia jadi PM dalam zaman sakit. Penyakit kronik yang diwariskan oleh Tun Abdullah. Masalah sebenar adalah pada orang-orang UMNO diperingkat bawahan yang lebih sudu dari kuah, jenis yang kuat mengampu.... telan kejap.. lepas tu lupa segala..jenis bila pemimpin berucap.. bersorak sorai.. pastu tak ada buat tindakan apa-apa.... DS Najib dah sedar kepentingan cyber troopers... cuma banyak sangat 'Little Emperor' yang tak berguna di bawah dan tak faham-faham nak melaksana aspirasi DS Najib tu...

Walaupun DS Najib kata blogger dan facebooker adalah askar BN/UMNO tapi orang UMNO hanya beranggapan blogger dan facebooker hanya bertaraf prebet yang hanya layak duk dikaki-kaki lima Dewan Merdeka atau tepi-tepi jalan sahaja. Tidak ada apa yang ada pada prebet tepi jalan ni.

Ada orang kata kalau tak dapat masuk dalam pun boleh dapat berita juga. Di luar dewan disediakan tv atau skrin besar yang menyiarkan semua perbahasan dalam dewan. Boleh dapatkan berita untuk tulis berita dalam blog atau FB masing-masing.

Bagaimana kalau blogger dan facebooker yang pro BN/UMNO beralih angin kepada pembangkang .........??

Gajah belum tentu mengalahkan semut tetapi semut-semut kecil boleh membunuh seekor gajah yang besar. Fikir-fikirkanlah ..........

Selasa, 29 November 2011

PAS MEMANG PARTI HARAMJADAH .......

Tambah kapsyen
Salah satu sebab kenapa aku menyampah dengan parti lidah biawak ni ialah 'cakap tak serupa bikin'. Parti syaitan dikata parti Islam, badut penipu dikata ulama dan yang halal dikata haram dan macam-macam lagi yang pelik-pelik dalam PAS ni.

Memalukan aku je mereka ni ......
Pesuruhjaya PAS Pahang bersama Nek Lampir PKR bukan main menjaja fitnah sana sini pasal Lynas. Lynas merbahaya, keluarkan radiasi, kilang nuklear, rakyat akan kena kanser dan selagi ada yang boleh dijadikan fitnah habis disebarkan merata-rata. Pada hal mereka berdua tu cuma ostad ijazah pengajian Islam dan ijazah kaunseling je. Tak ada sikit pun ilmu pasal nuklear. 

Yang bangsatnya ialah hok 2 orang PAS yang duk sama-sama mentekedarah ngan Lynas. Ulama yang disangka badut tu bukan main kata macam-macam pasal Lynas rupa-rupanya ada dua biawak PAS duk mentekedarah duit Lynas. Mereka ni nak dikira macam mana. Kalau orang Cina cakap "cakap talak selupa bikin'. Kalau dalam istilah Islamnya boleh tak dikata mereka ini munafik?

Cerita ni bukan orang UMNO yang buat tapi orang yang sokong PAS gak ....... kalau nak tau cerita lebih lanjut, baca la dalam blog Cucu Mat Kilau. Klik kat sini je ..... klik sini.

Kalau mahasiswa di IPTA atau IPTS yang menyokong PAS atau PKR
membaca seperti ini patutpun dapat PNGK bawah 2.0


Dua Individu Di Kenali Sebagai "Dr.S" Dan "Hj.Z"

Individu yang pertama dipercayai terlibat ialah "Dr.S" yang mempunyai sebuah klinik di Kawasan Perindustrian Gebeng. Atas profesionalisme kedoktorannya, kita tidak hairan beliau menawarkan khidmat panel rawatan kesihatan kepada ribuan pekerja Lynas. Malah difahamkan, beliau mendapat untung ratusan ribu ringgit sebulan untuk dua kali rawatan kepada semua pekerja kilang terbabit. Terbaru, beliau juga telah mendapat satu lagi kontrak yang bernilai jutaan ringgit daripada Lynas. Individu kedua pula dikenali sebagai "Hj.Z" yang dipercayai mendapat kontrak jutaan ringgit untuk tempoh lima tahun dengan syarikat berkenaan. 

CMK masih menjalankan siasatan rapi terhadap kontrak kedua-dua individu terbabit. Kedua-dua mereka adalah merupakan penyumbang dana terbesar kepada PAS Pahang sebenarnya. Maka itulah, kepimpinan atasan kemungkinan besar tidak mahu membuat teguran atau mengambil tindakan terhadap mereka. Malah difahamkan juga ada AJK Pemuda PAS Indera Mahkota juga turut mendapat projek yang sama. Kesemua mereka mendapat kontrak lumayan daripada Lynas, sedangkan mereka adalah ahli PAS "tegar". Walau apa jua alasannya, CMK melihat tindakan mereka ini adalah tidak wajar kerana parti PAS menentang sekeras-kerasnya projek tersebut. 

Jika PAS boleh memanggil Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr.Che Rosli itu hanya kerana dia keluarkan kenyataan kontroversi tentang isu Lynas di TV3. Maka, sepatutnya pihak yang mendapat kontrak jutaan ringgit ini perlu juga diambil tindakan. Kenapa perlu takut laksanakan tanggungjawab. Apakah dek kerana mereka menyumbang dana kepada PAS maka mereka bebas terlibat dengan Lynas?. Jika itu keadaannya, ternyata PAS Pahang bersikap hipokrit dalam hal ini. Ia tidak wajar dan amat memalukan. Ini kerana "wang Lynas" mengalir dalam parti tersebut.


Cucu Mat Kilau keluar PKR .........

KUALA LUMPUR 26 Nov. – Dahulu negara pernah digemparkan dengan tindakan ‘berani mati’ seorang ahli lelaki Parti Keadilan Rakyat (PKR) mencium penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim di khalayak ramai yang pada masa itu memakai penyokong leher.

Sejarah individu itu sebagai penyokong tegar Anwar yang juga seorang penulis blog dengan nama komersialnya, Cucu Mat Kilau (CMK) atau nama sebenarnya, Mohd. Shukri Mohd. Ramli,kini tinggal sejarah apabila akhirnya beliau memutuskan untuk meninggalkan parti itu.

CMK yang pernah bertanding mewakili PKR di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kemayan, Pahang pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-12 lalu, telah menghambakan dirinya lebih 11 tahun berjuang mempertahankan Anwar dan parti itu bersama-sama dengan bekas Ketua Angkatan Muda PKR, Senator Mohamad Ezam Mohd. Nor.


CMK di dalam blognya, www.cucumatkilau.blogspot.com menegaskan bahawa tindakan keluar PKR bukanlah satu keputusan bijak, namun demi meneruskan perjuangan beliau rela membebaskan diri daripada parti itu.

“Akhirnya CMK tidak sanggup lagi untuk menipu diri sendiri. Selama ini apa saja yang berlaku kepada Anwar dan Keadilan pasti CMK akan pertahankan bermati-matian, sama seperti penyokong tegar PKR lain.

“Namun, sejak akhir-akhir ini CMK merasakan bagai satu kesalahan besar jika CMK gagal menegur dan mengembalikan semula maruah parti yang kini mula tercalar gara-gara pemilihan 2010,” katanya.

Dakwa beliau, budaya jahiliah kini menyelinap masuk secara meluas ke dalam parti dan ia menyebabkan hala tuju perjuangan PKR tersasar, walau dinafikan namun itulah hakikatnya.

“Semuanya gara-gara beberapa kerat pemimpin yang sanggup lakukan apa sahaja demi kuasa. Masing-masing mahu menjadi pemimpin parti untuk membuka laluan mudah dipilih sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang.

“Masing-masing kini bercita-cita serta berhasrat untuk menjadi ADUN dan Ahli Parlimen selepas melihat peluang PKR menawan Putrajaya pada PRU-13 ini semakin cerah. 

“Kerana cita-cita itulah, mereka yang terbabit sanggup melanggar ‘pantang’ selama ini. Amalan yang mereka benci ketika dalam UMNO dahulu kini menjadi mainan dek kerana jawatan dan kuasa,” katanya.

Mengulas mengenai pemilihan pimpinan tertinggi PKR, CMK berkata, Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) yang sepatutnya bertindak secara bebas, adil dan profesional bagi mengadili pemilihan itu tidak lagi menjadi telus.

Katanya, ia sekadar menjadi robot untuk memuaskan nafsu pihak-pihak tertentu dan amat tidak wajar dijadikan alat yang secara jelas mencabuli amalan demokrasi yang kononnya mahu dipertahankan oleh PKR.

“Pemimpin yang rosak akhlaknya tidak layak untuk disanjung oleh rakyat apatah lagi mereka yang jelas cuba menipu dan mempermainkan parti sendiri. 

“Bukankah amalan seperti ini tidak sepatutnya berlaku dalam sebuah parti yang memperjuangkan agenda perubahan buat rakyat,” katanya.

DEWAN MERDEKA KOSONG ........ PERWAKILAN UMNO BOIKOT??

Majlis Perasmian Perhimpunan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO di PWTC, Kuala Lumpur berlangsung malam tadi. Perasmian tersebut telah dilaksanakan oleh YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Presiden UMNO Malaysia yang dihadiri oleh Ketua Pemuda, Wanita dan Puteri serta para perwakilan.


Eh! Ini kat Dewan Merdeka , PWTC ke! ..... bior betul ....

Dewan Merdeka tempat berlangsungnya majlis tersebut 'kosong', hanya dipenuhi oleh kerusi kosong sahaja. YAB TanSri Muhyiddin Yassin, Ahli Majlis Tertinggi yang hadir dan exco-exco Wanita, Pemuda dan Puteri menangis teresak-esak melihat kehadiran para perwakilan. 

YAB Datuk Seri Najib ketika dihubungi begitu kecewa dengan kehadiran para perwakilan UMNO dari seluruh negara. Kekecewaan DS Najib adalah kerana UMNO telah dikalahkan oleh PKR yang telah 'berjaya' menganjurkan kongresnya di Johor yang telah dihadiri oleh 200,000 orang perwakilan. Perhimpunan UMNO pula hanya dihadiri oleh kira-kira 20,000 orang sahaja,

Yang ni kat mana pulak. Kat Johor ke ...... eh! ramainya ... 200,000 orang ke tu

Dikhabarkan oleh pemberi-pemberi maklumat pro UMNO, pemimpin-pemimpin PKR, PAS dan DAP sedang mengadakan parti keraian bagi meraikan kejayaan besar mereka mengadakan kongres di Johor dan ketidakhadiran ramai perwakilan UMNO di Perhimpunan Agung UMNO tahun 2011.

Anwar Ibrahim, Azmin Ali serta pemimpin-pemimpin PKR hampir sasau melihat kehadiran perwakilan UMNO di Perhimpunan Agung UMNO tersebut. Dikhuatiri akan berlaku penghijrahan beramai-ramai ahli-ahli PKR ke dalam UMNO yang dahulu mereka benci.

Eh! Betul ke ni.....!!!! Bior betul deme ni.

Tak percaya cuba tengok kat sini ............ klik sini

Khamis, 24 November 2011

Pengakuan Bekas Ahli PAS : PAS Terlalu Banyak Membohongi Rakyat.



Ustaz Omar Khalid – bukanlah nama besar dalam politik negara. Beliau Cuma tokoh sederhana dalam Pas di era 70-an dan 80-an.


Pernah menjawat Ketua Dewan Pemuda Pas Terengganu dan Ketua Penerangan Pas Terengganu. Paling cekal, katanya, ‘menikmati’ ISA semata-mata kerana perjuangan Pas yang kononnya selari dengan Islam.

Ustaz Omar – dulunya berjanggut, berjubah dan berserban tetapi kini menukar gaya hidup lebih ‘moden’. Tetapi tetap mempunyai sifat tawaduknya kepada perjuangan Islam. Fasih bertutur dalam bahasa Arab dan bijak menghuraikan ayat suci al-Quran serta Hadis.

Perjuangannya tetap satu – menegakkan kalimah ALLAH dan perjuangan Islam melalui UMNO pula.


BANYAK TIPU RAKYAT KETIKA BERSAMA PAS

“Dulu, masa dalam Pas, saya simpan janggut, berserban dan berjubah kerana diminta oleh pemimpin Pas. Mereka kata, bila simpan janggut, rakyat akan nampak kita warak, baik dan beriman. Ini akan memudahkan sokongan orang Melayu (Islam) kepada Pas,” katanya.

Kini, Ustaz Omar sudah sedar bahawa pemimpin Pas yang berjanggut, berserban dan berjubah Cuma bertujuan untuk mengabui mata orang Islam sahaja. Mereka tidak ikhlas melakukan segala bentuk sunnah Rasulullah itu.

Rabu, 23 November 2011

ORANG ULU TIRAM KAFIR@MURTAD .....??


video

Apalah nasib orang Johor yang asyik dihina dan diinjak-injak oleh pembangkang. Dulu khalifah Pulau Pinang kata negeri Johor adalah negeri yang tidak selamat untuk dilawati kerana kadar jenayahnya yang tinggi.

Terkini adalah orang Johor dikatakan murtad adan menjadi kafir. Ustaz Pak Lawak dalam ceramahnya mengatakan bahawa orang Johor iaitu orang Ulu Tiram jadi murtad dan kafir kerana tidak solat Subuh. Orang Ulu Tiram yang bekerja di Jurong, Singapore katanya telah lebih 10 tahun tidak solat Subuh. Bila cuti Sabtu dan Ahad mereka dikatakan melakukan qada' tidur dan bangun pukul 10.00 pagi yang sudah tentunya tidak solat tidur. Bekas pelawak ini memberi tazkirah di PASTI, Sg Burong Balik Pulau selepas maghrib pada 9/11/2011 dengan dihadiri oleh 50 orang penyokong PAS bersama PKR.

Ini adalah antara intipati ceramahnya .......

Hujahnya "Kerja di Jurong Singapura,duduk Ulu Tiram, Jam 5 pagi dah keluar dari rumah, 7 pagi dah sampai tempat kerja.Berapa lama 10 tahun dah mereka tak sembahyang subuh?".

Ujarnya lagi "10 tahun tak sembahyang subuh shiekh!!, pergi kerja 5 hari seminggu kemudian cuti hari Sabtu dan Ahad barulah dia(rakyat Johor) qada', dia qada' tidor hingga bangun paling awal tu pun sampai 10 pagi!!".

Katanya lagi, "dalam tauhid termasuk dalam bab riddah perbuatan murtad adalah perbuatan dia(rakyat Johor) Habis semua jatuh murtad kemudian tak payahlah nak pergi jumpa Mufti Perak Harussani nanti dia kata pulak tak apa sebab tak tau diri dah jatuh murtad".

Pelawak pun boleh kafirkan orang Islam

Salah satu fenomena yang cukup menghebohkan dunia Islam saat ini adalah adanya sekelompok umat yang aktif mengkafirkan kelompok lainnya. Mereka memandang bahwa orang-orang yang ada di luar kelompoknya, atau yang tidak berbaiat kepada imam mereka sebagai kafir, murtad dan keluar dari Islam.

Bahkan terkadang dosa-dosa yang dilakukan oleh umat Islam ini sudah cukup dijadikan dasar oleh mereka untuk memposisikan umat Islam di dalam kekafiran.

Lebih jauh lagi, para pemimpin negeri Islam dan termasuk juga ulama pun dikafirkan karena dianggap mendiamkan kemungkaran. Jadi dalam pandangan mereka, tidak harus menjalankan kemungkaran, tapi sekedar mendiamkan kemungkaran pun sudah bisa membuat seseorang atau sebuah pemerintahan menjadi kafir.

Maka setiap kali berbeda pendapat dengan orang lain, mereka dengan mudah menyerang lawan bicaranya itu dengan julukan kafir. Seolah-olah di dunia ini hanya dirinya saja yang berhak menganut agama Islam, sedangkan orang lain sangat rentan untuk menjadi kafir.

Bahaya Menuduh Kafir Kepada Seorang Muslim

Dr. yusuf al-Qaradawi ketika menjelaskan tentang bahaya dari menuduh atau mengkafirkan seorang muslim, menjelaskan beberapa konsekuensi yang berat. Padahal setiap orang yang berikrar dan mengucapkan syahadat telah dianggap muslim, di mana nyawa dan hartanya terlindung. Dalam hal ini tidak perlu diteliti batinnya. Menuduh seorang muslim sebagai kafir, hukumnya amat berbahaya dan akibat yang akan ditimbulkannya lebih berbahaya lagi. Di antaranya ialah :

  • Bagi isterinya, dilarang berdiam bersama suaminya yang kafir, dan mereka harus dipisahkan. Seorang wanita Muslimat tidak sah menjadi isteri orang kafir. 
  • Bagi anak-anaknya, dilarang berdiam di bawah kekuasaannya, karena dikhawatirkan akan mempengaruhi mereka. Anak-anak tersebut adalah amanat dan tanggungjawab orangtua. Jika orangtuanya kafir, maka menjadi tanggungjawab ummat Islam. 
  • Dia kehilangan haknya dari kewajiban-kewajiban masyarakat atau orang lain yang harus diterimanya, misalnya ditolong, dilindungi, diberi salam, bahkan dia harus dijauhi sebagai pelajaran. 
  • Dia harus dihadapkan kemuka hakim, agar djatuhkan hukuman baginya, karena telah murtad. 
  • Jika dia meninggal, tidak perlu diurusi, dimandikan, disalati, dikubur di pemakaman Islam, diwarisi dan tidak pula dapat mewarisi. 
  • Jika dia meninggal dalam keadaan kufur, maka dia mendapat laknat dan akan jauh dari rahmat Allah. Dengan demikian dia akan kekal dalam neraka. 

Demikianlah hukuman yang harus dijatuhkan bagi orang yang menamakan atau menganggap golongan tertentu atau seseorang sebagai orang kafir; itulah akibat yang harus ditanggungnya. Maka, sekali lagi amat berat dan berbahaya mengafirkan orang yang bukan (belum jelas) kekafirannya.

Yang Berhak Dikafirkan

  • Golongan Komunis atau Atheis, yang percaya pada suatu falsafah dan undang-undang, yang bertentangan dengan syariat dan hukum-hukum Islam. Mereka itu musuh agama, terutama agama Islam. Mereka beranggapan bahwa agama adalah candu bagi masyarakat. 
  • Orang-orang atau golongan dari paham yang menamakan dirinya sekular, yang menolak secara terang-terangan pada agama Allah dan memerangi siapa saja yang berdakwah dan mengajak masyarakat untuk kembali pada syariat dan hukum Allah.
  • Orang-orang dari aliran kebatinan, misalnya golongan Duruz, Nasyiriah, Ismailiah dan lain-lainnya. Kebanyakan dari mereka itu berada di Suriah dan sekitarnya. 

Al-Imam Ghazali pernah berkata, "Pada lahirnya mereka itu bersifat menolak dan batinnya kufur." Syaikhul Islam Ibnu Taimiyah juga berkata, "Mereka lebih kafir daripada orang-orang Yahudi dan Nasrani. Karena sebagian besar mereka ingkar pada landasan Islam." Seperti halnya mereka yang baru muncul di masa itu, yaitu yang bernama Bahaiah, agama baru yang berdiri sendiri. Begitu juga golongan yang mendekatinya, yaitu Al-Qadiyaniah, yang beranggapan bahwa pemimpinnya adalah Nabi setelah Nabi Muhammad saw. Baca lanjut ..... klik sini ...... sini juga

Masyaallah ...... nauzubillahiminzalik .......

Disepanjang perjalanan dari Ulu Tiram ke Johor baru terdapat banyak masjid yang terletak di kiri kanan jalan. Solat boleh dilakukan di mana-mana tempat. Tidak semestinya orang Ulu Tiram mesti bersolat di Ulu Tiram sahaja. Tidak terfikirkah dia bahawa orang Ulu Tiram yang bekerja di Jurong ini akan bersolat di masjid atau surau di laluan mereka ke Johor Bahru. 

Adakah pelawak ini nampak dengan matanya sendiri bahawa pekerja-pekerja ini telah tidak solat subuh selama 10 tahun atau hanya andaian yang digunakan untuk menghina rakyat Johor terutama orang Ulu Tiram. Atau juga mungkin dia telah diupah oleh khalifah Umar Pulau Pinang?

Sepatutnya pelawak ini mengambil sikap membantu dan mendoakan sahabat dan saudara seagama kita, semoga dimurahkan dan dipermudahkan rezeki untuk mereka, dan diberi kelapangan untuk beribadat dan menjalani kehidupan sebagai muqmin sejati, insyallah.

Bukankah itu lebih sinonim dan bersesuaian dengan akhlak Rasulullah wahai sang pelawak? Tepuk kepala tanyalah otak wahai pelawak!

Kepada para ulama', ilmuan dan ustad-ustad yang masih ada sedikit keimanan dalam parti anutannya, perbetulkanlah sikap penyokongi seperti sang pelawak ini, sebelum ianya menjadi virus dan menjadi parasit yang akan merosakkan Islam dan umat Islam!

Wallahualam .....

Selasa, 8 November 2011

MARINA MAHATHIR LESBIAN.....??

Nak kata dia gay sudah tentu tidak sebab dia perempuan. Nak kata dia biseksual tak nampak gaya. Nak kata transgender jauh sekali. Yang paling sesuai mungkin lesbian sebab dia perempuan. Mungkinkah dia lesbian?

Kenapa dia sokong perhimpunan spesis-spesis yang dikutuk Allah. Bukankah dia beragama Islam? Sudah hilang akalkah sampai tak boleh bezakan perkara yang dilaknat Allah dengan perbuatan yang diredhainya. Bukankah umat Nabi Lut yang ingkar telah Allah musnahkan akibat dari perbuatannya yang gemar kepada liwat.

Tidak disangka anak seorang negarawan ulung, Tun Dr Mahathir yang menjadi bahan makian, fitnah dan penghinaan dahulu semasa menjadi Perdana Menteri oleh pembangkang, puak-puak rasis dan agen-agen perosak umat Islam, kini menjadi salah seorang manusia yang hilang haluan sehingga sanggup bersama kafir memurnikan tabiat songsang dan dilaknat Allah SWT.

Aku respect ayahnya tapi dia ni aku langsung tak respect. Kalau dia ni dah menyokong perbuatan seks songsang nak respect apa lagi.

Katanya ...... klik sini ..... klik sini juga

Saya berada di sini sebagai seorang penyokong sebab dua tahun lalu saya telah merasmikan Seksualiti Merdeka tanpa sebarang insiden,' katanya yang ditukil laman berita The Malaysian Insider.

Datuk Marina menjelaskan program itu bukan bertujuan menggalakkan seks bebas tetapi bagi membantu kumpulan 'LGBT' (lesbian, gay, biseksual dan transgender) yang dipinggirkan memahami hak mereka dalam lingkungan undang-undang.



Ia adalah satu acara bagi menjelaskan dan mendidik tentang hak mereka dalam lingkungan perundangan dan bukannya di luar lingkungan.

Persoalannya ialah mengapa dia sebagai seorang yang menganut agama Islam seolah-olah redha dengan perbuatan oleh pengamal seks songsang tersebut. Mengapa perlu diberi peluang dan ruang untuk mereka terus mengamalkan amalan tersebut yang nyata dilaknat Allah.

Rabu, 2 November 2011

KHALID GEREJA NAK TUKAR BAJU PULAK ??


Khalid kata demonstrasi bukan satu cara untuk mendidik tapi kenapa PAS selalu buat demonstrasi?? Khalid kata PAS tak akan bersama dan sokong Ambiga. Boleh percaya ke. Perhimpunan bersih 2.0 dahulu siapa yang anjurkan? Mungkin sebab dah tersepit antara kawan dan lawan, PAS nak berkecuali. Tapi kenapa dulu beriya-iya mempertahankan Ambiga.

Kata Khalid Gereja ..... klik sini

 ....... Sementara itu diminta mengulas sama ada PAS akan menganjurkan bantahan mengenai penganjurannya, Khalid berkata, parti itu memilih untuk tidak menggunakan kekerasan dalam mendidik golongan tersebut.

"Nak didik bukan dengan cara halang atau demonstrasi tapi beri penjelasan. Kita akan cuba mempengaruhi masyarakat supaya tidak memberi sambutan kepada program seperti itu...kita tak boleh atasi dengan kekerasan atau paksaan," katanya. (Diangkat dari mStar Online)

Frasa jamban oleh Khalid Gereja : "Nak didik bukan dengan cara halang atau demonstrasi tapi beri penjelasan".

Pertanyaan kepada Khalid Gereja dan PAS : 

Adakah dengan menyertai Perhimpunan BERSIH 1.0 dan 2.0 tu nak dikira macam mana? Dan akan datang Ambiga merancang akan mengadakan Perhimpunan BERSIH 3.0. Adakah itu satu cara mendidik ke?

Pigi mampus la lu Khalid ...... cakap belit-belit. Bila dah terbelit leher tu macam2 la temberang awak tu. Kejap kata demonstrasi bukan cara mendidik kejap kata nak mendidik dengan beri penjelasan. Kalau tahu demonstrasi bukan cara mendidik kenapa PAS acapkali melakukan demonstrasi. Jangan jadi ketam la.

PAS SOKONG LESBIAN, GAY, BISEXSUAL, TRANSGENDER, INTERSEX dan QUEER

Malam esok, Rabu 02/11/2011 pukul 7.30 pm - 10.30 pm, bertempat di Bangunan Bar Council, Lebuh Pasar Besar, akan berlaku satu forum yang bakal mengundang bala Allah SWT. Forum yang dinamakan "Human Right For LGBTIQ : Making It Real ... In Malaysia". Klik sini.

Wed 2 Nov 2011, 7.30pm – 10.30pmHUMAN RIGHTS FOR LGBTIQ: Making it real in Malaysia!
Forum | Presented by KRYSS, Tenaganita, Empower & the Bar Council

PLEASE NOTE DIFFERENT VENUE: Malaysian Bar Council Auditorium (Map:http://bit.ly/rrNQBx)
Admission free


Our amazing speakers, all of whom well known within their field of activism, help us explore how different mechanisms and human rights instruments may be used to protect and advance the human rights of the LGBTIQ in Malaysia. Come listen, learn and be part of the solution. Through a closer analysis of a case study, we also look at how different actors in Malaysia can work collectively and individually to make a difference for the human rights of the LGBTIQ.

Moderator: Irene Fernandez, Tenaganita

Forum Panel:
1. ASEAN Intergovernmental Commission on Human Rights (AICHR) – Honey Tan, EMPOWER

2. Convention on the Rights of the Child (CRC) – Nooreen Preusser, Training and Education Director, P.S. The Children

3. Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination against Women (CEDAW) – Ivy Josiah, Executive Director, Women's Aid Organisation

4. Working with SUHAKAM – Julian Lee, lecturer, Monash University of Malaysia

5. Local litigation advocacy – Aston Paiva, Kanesalingam & Co

6. Case study session – Angela M. Kuga Thas, Knowledge and Rights with Young people through Safer Spaces (KRYSS)

7. Equality and Non-Discrimination: Implications for the LGBTIQ Community – Irene Fernandez, Tenaganita



Forum ini dianjurkan bersama oleh KRYSS, Tenaganita, Empower dan Malaysian Bar Council. Kumpulan penaja dan penyokong ini juga turut dikenali dengan nama Seksualiti Merdeka 2011. LGBTIQ adalah singkatan daripada Lesbian, Gay, Bisexsual, Transgender, Intersex dan Queer.

Forum ini bertujuan bagi memperjuangkan kesamarataan dan menentang diskriminasi ke atas golongan-golongan LGBTIQ. Dalam perkataan yang mudah, kumpulan Seksualiti Merdeka 2011 mahukan golongan-golongan gay (lelaki + lelaki), lesbian (perempuan + perempuan), transgender (pondan atau bapuk), biseksual (golongan dua alam, lelaki dan perempuan sapu lebih kurang seperti AnuWar Ibrahim) dan sebagainya bebas melakukan hubungan terkutuk mereka secara halal dan terbuka di Malaysia. Nauzubillah himinzalik!

Apa dah nak jadi dengan negara Malaysia. Setiap golongan sudah memperjuangkan hak kesamarataan. Gay, lesbian, pondan, bapuk dan biseksual sudah mula berani memperjuangkan hak mereka secara terbuka.

Mana suara ulama dan Pemuda PAS? Mana kegarangan suara mereka seperti mana mereka membantah Konsert Elton John yang bakal diadakan di Malaysia atas alasan Elton John seorang pengamal gay. Apakah disebabkan penaung utama Seksualiti Merdeka 2011 adalah Boss Besar dan Idola mereka, Ambiga S, maka suara-suara garang Pemuda PAS di"senyap"kan? Apakah sudah ada "gap order" daripada pemimpin pembangkang untuk menutup suara mereka? Bagaimana pula pegangan Ketua Umum Pakatan Haram, AnuWar Ibrahim?

Wahai umat-umat Islam di Malaysia, mahukah ini semua terjadi di tanahair yang kita cintai? Apakah kita hanya mahu berpeluk tubuh dan bersikap tak apa? Apakah hanya kita mampu menentang dengan selemah-lemah iman iaitu menentang dengan hati? Mana PERKASA, mana PERKIDA, mana HIMPUN dan sebagainya. Apakah kita mahu laknat dan bala Allah turun di Malaysia?