Sabtu, 27 Ogos 2011

KOMUNIS FAHAMAN BARU PAS ....... ????


 Betul ke parti PAS akan menukar fahaman parti kepada fahaman komunis .....?? Kalau mengikut cerita Mat Sabu yang mengangung-agungkan komunis seolah-olah PAS akan menukar faham kepada fahaman komunis lebih-lebih lagi sejak berkawan dengan DAP.


Mat Sabu adalah ayam laga kesayangan DAP. Kalau tak masakan bil hospital Mat Sabu masa terpukang kat  KPJ Selangor Specialist Hospital BEERSHIT 2.0 berjumlah RM8,434.05 dibayar oleh Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBA) Sdn Bhd. (klik). Atas arahan siapa Pengurus Besar PBA Pulau Pinang iaitu Ir. Jaseni bin Maidinsa berani mengeluarkan cek untuk membiayai rawatan Mat Sabu yang menyertai perhimpunan yang diistiharkan HARAM.



TAPI dalam hal Mat Sabu ni, adakah wajar PBAPP membayar bil hospital sedangkan Mat Sabu cedera semasa mengikuti aktiviti yang telah nyata salah di sisi undang-undang?

Mahkamah telah pun mengeluarkan Restriction Order yang menjelaskan bahawa Perhimpunan Bersih adalah perhimpunan haram. Makanya sesiapa pun yang menghadirinya bermaksud telah melanggar undang-undang termasuklah Mat Sabu..

Mengikut Faedah Perubatan 26.4 PENGECUALIAN (b) "Sebarang perbelanjaan yang bersangkitan dengan kecederaan, kesakitan, kecacatan atau penyakit yang berpunca daripada penyertaan Pekerja dalam aktiviti haram atau merbahaya"

Kalau polisi jelas mencatitkan seperti di atas, kenapa Mat Sabu mendapat pengecualian? Apakah istimewanya Mat Sabu kepada PBAPP?

DAP sedang merekrut Mat Sabu dengan ideologi komunis?? Dulu mereka (PAS) telah membuang perjuangan menegakkan negara Islam (klik). Adakah mereka bertujuan untuk menukar fahaman parti PAS kepada fahaman komunis???

TENTERA, POLIS, BEKAS POLIS DAN BEKAS TENTERA ADALAH PENJAHAT.....??




'LEMBU PUNYA SUSU SAPI PUNYA NAMA' ...... Komunis pejuang negara menakala tentera adalah penjahat negara ...... hadiah sempena syawal dari Mat Sabu untuk Tentera dan bekas-bekas tentera.

Inilah kebaikkan yang korang dapat daripada menyokong PAS. Gelaran Penjahat yang Mat Sabu bagi korang. Sia-sia korang hilang kaki, tangan dan lumpuh sumur hidup keran...a perjuangan korang adalah perjuangan seorang penjahat negara.

video


Siapa suruh sokong PAS.

Penat-penat korang berjuang untuk pertahankan negara, last-last pengganas komunis juga yang dipuji Mat Sabu.

Agaknya, apa perasaan polis, tentera, bekas polis dan bekas tentera dalam PAS. Adakah mereka marah dan bangkang apa yang Mat Sabu cakap atau mereka suka dan sokong sepenuh hati.

Walaupun aku bukan polis atau tentera tapi terasa begitu mendidih rasa marah dengan kata-kata Mat Sabu. Polis dan tentera begitu besar jasanya kepada negara. Kerana pengorbanan merekalah aku dan juga rakyat Malaysia dapat hidup aman dan bebas ke mana sahaja dengan selamat.

Di manakah maruah dan harga diri mereka yang selama ini sentiasa dibaluti uniform polis atau tentera?? Tidakkah mereka merasa begitu hina apabila dilabel sebagai penjahat atau pengkhianat negara oleh Mat Sabu??? 

Kalaulah polis, tentera, bekas polis dan bekas tentera pun masih sokong cakap Mat Sabu, memang bodohlah polis, tentera, bekas polis dan bekas tentera yang menjadi penyokong PAS. Wala' tak bertempat.

*Siapa suruh lantik orang tak habis sekolah jadi Timbalan Presiden.

Adakah Parti PAS kini telah menukar fahaman parti kepada fahaman komunis. Mungkinkah ini sebabnya mereka telah membuang perjuangan menegakkan Negara Islam......????

http://kerispusakabangsa.blogspot.com/2011/08/mat-sabu-hina-pejuang-kemerdekaan.html
http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/08/bukit-kepong-mat-sabu-sokong-komunis.html

Rabu, 24 Ogos 2011

SEORANG LAGI MANUSIA BANGSAT PENYEBAR FITNAH .........??

video

Apa kelulusan, kepakaran dan kredibiliti awak nak membuat keputusan dan menyebarkan fitnah tentang isu Lynas. Kalau Sekadar kerja di kedai buku tak perlulah ulas macam awak seorang pakar nuklear.

Hari ini seorang pakar nuklear yang juga YB Parlimen PAS iaitu Dr Che Rosli Che Mat, Saintis Nuklear/Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, Selangor berkata :

"Mereka menakutkan orang ramai mengatakan bahawa Lynas ni loji nuklear sedangkan dia hanya memproses bahan tabii iaitu nadir bumi daripada Mount Weld yang lebih rendah daripada kalau kita main lombong bijih, lebih rendah dari segi radiasinya."

Ostad Suhaimi awak jangan la jadi seperti ular lidi nak jadi naga .......... kalau ilmu tak ada jangan la bercakap dan menyebarkan fitnah seperti awaklah seorang yang sangat bijak dan mengetahui segala2nya.

Banyakkan buat pahala ostad.Tak terpikul nanti dosa fitnah yang ostad buat. Dr Che Rosli Che Mat, seorang saintis nuklera dan lebih bijak serti kelulusannya lebih tinggi daripada awak ....... orang Pahang kata ..."kado ke diri la siapa awak tu....."

Mana2 rakyat yang macam ular sawa ...... menelan apa saja bulat2, gunalah akal fikiran yang Allah berikan. YB Fuziah dan Ostad Suhaimi ni hanya menyebarkan fitnah sahaja. Cubalah tonton dan dengar sendiri daripada Dr Che Rosli Che Mat, Saintis Nuklear/Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, Selangor. Dia bukan orang UMNO tetapi orang PAS.

Klik di sini ....... http://www.tv3.com.my/beritatv3/laporan_khas/Lynas_Selamat_Penduduk_Disajikan_Maklumat_Palsu.html

Ketua Pemuda PAS Pahang, Ustaz Suhaimi Saad berkata ......

Yang pertama sekali kita bincang persoalan tentang mengapa kita lawan dan kita tentang Lynas diantara sebab kita lawan Lynas yang nak dibuka di Gebeng Kuantan, Yang pertama kita ada sejarah hitam di Bukit Merah, negeri Perak, apabila kilang yang memproses 'rare-earth' dibuka beroperasi pada tahun 1982 dan kesan daripada itu kita boleh lihat bagaimana penduduk menerima kesan selepas beberapa tahun kilang itu beroperasi.

Walaupun pada ketika itu menteri katakan bahawa (ia) selamat, kemudian jabatan atom yang ditubuhkan pada (tahun) 1895 juga berkata (ia) selamat tapi hakikatnya penduduk terpaksa berhadapan dengan 1 masalah kesihatan yang sangat serius sehingga adanya lahir bayi yang cacat, kemudian Leukemia dan plumbum, beracun dalam darah dan sebagainya .

Kemudin yang kedua ialah, kita dapati bahawa ada maklumat yang tak telus dalam isu yang lain (berkaitan). Dalam EIA ataupun laporan alam sekitar lansung tidak menyebut bagaimana pengurusan sisa 'thorium', sisa yang dihasilkan daripada pemprosesan 'rare-earth' ini tidak diberitahu. Banyak mana 'rare-erath' itu nak diproses di Gebeng juga tidak di beritahu, sisanya banyak mana pun tidak diberitahu. Cuma kita mendapat maklumat rasmi daripada parlimen Australia, prosesnya (rare-earth) akan berilaku dalam (kuantiti) 22,000 ribu tan dan akan menghasilkan sisa berjumlah 2,200 tan setahun.

Cuba bayangkan kalau sisa itu berkumpul sehingga 20 tahun dia ia akan membawa satu bencana yang besar kepada masyarakat, dan sehingga hari ini kita dapati bahawa masalah pengurusan sisa ini pun todak ada (keputusan) muktamad. Pengarah Jabatan Atom, YM Raja Aziz memberitahu bahawa sisa (thorium) tidak ditinggalkan disini. sedangkan CEO Lynas yang datang dari Australia singgah di Kuala lumpur baru ini. menyebut bahawa sisa ini, telah mendapat keizinan daripada kerajaan Malaysia, untuk (ia) ditinggalkan disini buat selama-lamanya .

Kemudian yang ketiga kenapa Lynas yang datang beroprasi disini, dia menggunakan 'standard' piawaian negara China (dan) tidak mengunakan piawaian negara Australia, sebagaiamana (sedangkan) dia (Lynas adalah sebuah) syarikat (dari) Australia. Dalam piawaian Australia kita dapati bahawa kerajaan Australia telah meletakkan syarat (kedudukan kilang) 35 km jauh dari penempatan manusia..tapi hari ini kita lihat apabila dia mengambil piawaian China, kedudukan kilang ini (letaknya) 2 km (daripada) ada Taman Perumahan (iaitu) Balok Perdana, Balok Makmur dan perkampungan yang lain. yang bila kita kita lihat perkampungan itu yang (letaknya) di sekiling kilang ini. jumlah penduduk yang ada dalam sekitar 5 hingga 10 km. ada (kira-kira) 16 ribu (orang) penduduk.

Kemudian bila kita check (semak) dalam internet, antara wilayah yang terkesan dengan pemprosesan 'rare-erath' ini ialahi adalah Bota, di negara China dekat dengan Mongolia dan kita dapati bahawa NGO alam sekitar (disana) mengisytiharkan air tidak boleh untuk digunakan untuk manusia, untuk haiwan, tumbuhan, dan inilah yang menjadi kebimbangan kita pada hari ini. (kita harap) agar ini tidak berlaku kepada negara kita pad hari ini. Sebab itulah hari ini kita menentang penubuhan Lynas dan kita menggerakan pelbagai cara untuk memastikan bahawa kilang ini tdak beroperasi.

http://www.buletinonline.net/index.php?option=com_content&view=article&id=3529:tentang-lynas-demi-anak-cucu-kita&catid=36:berita-nasional&Itemid=84tatv3/laporan_khas/Lynas_Selamat_Penduduk_Disajikan_Maklumat_Palsu.htmlhttp://www.tv3.com.my/beri

MENGAPA RAKYAT BEGITU BODOH MENERIMA SAHAJA FITNAH FUZIAH .........



video

Bangsat lu Fuziah. Lu apa class dan kelayakkan mau cakap pasal nuklear. Lu saintis nuklera ke. Lu ada kredibiliti ke. Lu sudah tua. Ingat dosa dan pahala. Dunia hanya sementara buatlah kerja-kerja yang boleh menambah pahala ......... Pemfitnah Kepada Rakyat (PKR)

Sebahagian rakyat pula begitu bodoh menerima apa saja yang beluar dari mulut nenek lampir Fuziah ini. Agaknya kalau Fuziah kata taik saya ini sedap dimakan, rakyat yang bodoh ini juga akan memakan taik Fuziah ........ sebab itu kita perlu memilik dan menguasai ilmu bukan menjadi pak turut sepanjang hayat yang akhirnya akan ditipu oleh manusia bangsat seperti Fuziah dan kawan-kawannya ...........

Menegakkan kebenaran di sebalik fitnah dan pembohongan.


Itu yang dicari sampai ke lubang cacing wartawan Karam Singh Walia berhubung perancangan cukup rapi ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh memutarbelitkan fakta mengenai kilang kimia Lynas di Gebeng, Kuantan.

Segala-galanya terbongkar melalui pendedahan 2 saintis nuklear negara yang juga orang kuat PAS.

Ikuti laporan ini.

Inilah respon yang diidamkan ahli Parlimen PKR Kuantan, Fuziah Salleh yang bermain dengan emosi penduduk Kuantan berhubung pembinaan kilang kimia Lynas.

Mungkin itu budaya dan strategi politik yang disemai parti terbabit demi meraih sokongan penduduk setempat.

Lebih-lebih lagi apabila fakta dan maklumat sah diputarbelitkan Fuziah untuk menakutkan warga Kuantan atas faktor kejahilan mereka memahami isu sinaran radiasi yang sebenarnya adalah jenis semulajadi dan langsung tidak merbahaya.

Atas kesedaran itu, 2 santis nuklear dan salah seorangnya yang juga ahli Parlimen PAS Hulu Langat, tampil ke TV3 untuk menceritakan hal sebenar.

Profesor Dr. Ahmad Termizi Ramli, Pakar Keselamatan Radiologi & Kesihatan: "Pada saya adanya risiko bukan alasan untuk mengharamkan sesuatu perkara. Risiko mesti berpadanan dengan manfaat. Ini persoalan seterusnya. Jadi risiko yang ada pada aras yg terlibat dengan dos sinaran pada aktiviti seperti Lynas, terlalu rendah atas apapun untuk mengharamkannya.

Yang tidak masuk akal, kilang kimia Lynas dituduh Fuziah loji nuklear.

Sama seperti loji nuklear di Fukushima, Jepun yang dilanda kebocoran radiasi akibat tsunami awal Mac lalu.

Dr Che Rosli Che Mat, Saintis Nuklear/Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, Selangor: "Mereka menakutkan orang ramai mengatakan bahawa Lynas ni loji nuklear sedangkan dia hanya memproses bahan tabii iaitu nadir bumi daripada Mount Weld yang lebih rendah daripada kalau kita main lombong bijih, lebih rendah dari segi radiasinya."

Bukan setakat itu, pakar antarabangsa serta agensi kerajaan yang memantau serta mengawal pembinaan serta operasi kilang Lynas dikecam Fuziah sebagai tidak mempunyai kredibiliti.

Dr Che Rosli Che Mat: "Yang membawa isu ni PKR. Jadi saya bersabar lama dan saya pernah dapat warning daripada Penerangan PAS mengatakan YB jangan buat komen apa-apa. Saya terima. Saya tidak bercakap. Tapi tidak adil. Mereka buat komen setiap keluaran Harakah dengan bahasa yang kita kurang senang lah. Adakah Lynas itu sebagai loji nuklear? Pernah Dr Mitzi nampak sebagai loji radiation lah apa semua macam-macam. Dia spin."

"Saya pun malu. Saya orang PAS juga. Jadi akhirnya saya buat keputusan saya sebagai saintis nuklear, saya datang hari ini. Apa dia orang nak kata, kata lah."

Tambah beliau, penduduk Kuantan tidak perlu takut dengan kewujudan kilang kimia Lynas.

"Jadi benda-benda macam tu tuduhan yang tidak saintifik, tidak akademik langsung. Tuduhan-tuduhan yang macam tu lah, maknanya pada masyarakat, pada rakyat tidak perlu takut. Mereka boleh sendiri nanti melihat sendiri masuk ke Lynas melihat apa saja, apa yg dibina, apakah masa depannya, apakah kemudahan-kemudahan yang ada untuk menjaga keselamatan pekerja dan juga orang awam."

Prof Dr Ahmad Termizi Ramli, Pakar Keselamatan Radiologi & Kesihatan: "Isu ini tiada kaitan dengan bahaya sinaran. Aras bahaya sinarannya terlalu rendah setara dengan alam sekitar, setara dengan yang sediada di alam sekitar. Kalau mematuhi peraturan-peraturan yang sediada di negara ini pun. Yang juga memenuhi standard piawaian antarabangsa."

Ditanya jika tidak bahaya, mengapa penduduk ditipu dan disajikan maklumat palsu.

"Isu ni isu yg dimanipulasikan untuk kepentingan tertentu. Jadi dalam banyak keadaan data-data yang dikemukan tu tak dapat dipertahankan sebenarnya secara saintifik. Jadi cuma dispinkan. Digembar-gemburkan. Data-data yang pada saya kadang-kadang palsu dan tidak ada kena mengena."

Beliau turut melahirkan rasa kesalnya jika kerajaan menunduk kepada desakan pihak tertentu untuk menghentikan operasi kilang kimia Lynas.

"Jadi saya rasa sedihlah kalau kita, negara ini membuat sesuatu keputusan yang sangat besar, genting kepada kepentingan negara berdasarkan kepada emosi, berdasarkan kepada propaganda dan tidak berdasarkan kepada ilmu, berdasarkan kepada kepakaran yang sediada dalam negara ini sebenarnya."

Dr. Che Rosli turut mengakui kepada saya kilang kimia Lynas adalah selamat.

"Setelah saya melihat dari segi infrastrukturnya, dari segi bahan yg dibawa, saya sendiri pantau, monitor, Lynas selamat. Dengan kaedah-kaedah yang akan digunakan dan dengan bantuan daripada agensi nuklear kita akan pantau, AELB akan pantau dan sebagainya dan juga environment."


Prof. Ahmad Termizi pula menyangkal pembohongan Fuziah bahawa kilang Lynas terbabit tidak dapat beroperasi di Australia kerana tidak dilesenkan kerajaan negara itu.

"Lynas juga dapat lesen untuk melakukan proses ini di Australia tapi kos tinggi. Jadi pertimbangan di sini ialah kos ekonomik, pertimbangan keberkesanan kos, cost effectiveness. Jadi mereka memilih di Malaysia kerana Malaysia mempunyai infrastruktur yang baik dan kos pengeluaran per unit yang boleh bersaing di pasaran dunia. Jadi kita dipilih dalam konteks itu. Pada pandangan saya, satu peluang win-win situation. Sama-sama untung."

Pendek kata kedua-dua pakar sains nuklear ini bersetuju kilang kimia Lynas adalah selamat untuk beroperasi, selain bakal membawa pertumbuhan sektor ekonomi di Pahang ibarat daripada segenggam jadi segantang.

Karam Singh Walia, TV3.

http://www.tv3.com.my/beritatv3/laporan_khas/Lynas_Selamat_Penduduk_Disajikan_Maklumat_Palsu.html

Isnin, 22 Ogos 2011

SEKALI LAGI ANWAR TAKUT UNTUK BERSUMPAH ......??



Benar telahan para Blogger yang menyatakan Anwar Ibrahim akan memilih jalan paling selamat buat dirinya dalam membela diri pada perbicaraan Liwat yang berjalan ini.

Kami menjangkakan Anwar akan memilih untuk TIDAK BERSUMPAH dalam memberikan keterangan. Dan benar jangkaan kami bila Anwar Takut untuk Bersumpah dihadapan Hakim.
..............

3 pilihan Anwar :

1) Memberi keterangan bersumpah dari kandang saksi(ada kredibiliti, disoal balas DPP)

2) Memberi keterangan tidak bersumpah dari kandang bersalah tiada kredibiliti, keterangan tiada pemberat, tidak disoal balas DPP)

3) Berdiam diri ( terus jatuh hukuman)

Daripada 3 pilihan di atas Anwar telah memilih yang kedua:

2) Memberi keterangan tidak bersumpah dari kandang bersalah tiada kredibiliti, keterangan tiada pemberat, tidak disoal balas DPP)

Apa yang Blogger Papa Gomo telah nyatakan semalam :

Papa Gomo yakin dan amat pasti bahawa Anwar Ibrahim akan memilih pilihan yang kedua yang mana beliau akan membela diri tampa perlu ANGKAT SUMPAH.(tiada kredibiliti, keterangan tiada pemberat, tidak akan disoal balas DPP) Ini pilihan yang Gomo jangkakan Anwar akan pilih memandangkan Anwar Ibrahim tidak berdaya untuk BERSUMPAH dalam memberikan keterangan nya dan TAKUT untuk disoal balas oleh Pendakwaraya.

Nak pilih yang 1 atau yang 3 ...... teloq dah tak ada ........

credit kepada : Papa Gomo
http://www.papagomo.com/2011/08/breaking-news-hakim-mahkamah-tinggi.html

Sabtu, 20 Ogos 2011

Dulu Ali Setan ...... kini Pendakwah Setan .......???


SUBANG – Tindakan seorang pelakon lelaki terkenal era 1980-an yang didakwa mengkafirkan kerajaan selain menyindir dan memperlekehkan institusi diraja dalam tazkirahnya di Masjid An-Nur, Kampung Melayu Subang, di sini, mengundang kemarahan kira-kira 300 ahli jemaah menunggu untuk menunaikan solat Terawih di masjid itu malam kelmarin.

Berikutan itu, dua laporan polis dibuat terhadapnya di sini, semalam.
Bilal I Masjid An-Nur, Mohd Shafie Nasib berkata, pelakon itu memulakan sesi tazkirahnya selepas solat Isyak dan berlangsung selama lebih sejam sehingga menimbulkan kegelisahan ahli jemaah termasuk wanita yang menunggu untuk bersolat Terawih.

Bukan itu sahaja, aktor yang menempa nama menerusi filem-filem kisah cinta remaja pada zaman glamornya itu turut menyindir dan memperlekehkan institusi diraja yang dikatakan tidak patut ditaati kerana sewajarnya ditaati hanya ALLAH.

“Selain itu, dia turut melabelkan kerajaan sebagai kafir kerana mengamalkan undang-undang kafir. Menghina Rukun Negara dan menuduh sekolah kerajaan mengikut acuan kafir selain mendakwa tidak wujud sekolah agama Islam yang sebenar di negara ini,” katanya.
Paling mengejutkan, kata Shafie apabila artis itu berulang kali mengecam orang Melayu sebagai bangsa yang bodoh.

“Ini yang menyebabkan semakin ramai orang meninggalkan masjid kerana tidak berpuas hati dengan kata-katanya yang sangat kesat dan menghina itu,” katanya.

Shafie berkata, seorang warga emas turut menjadi mangsa kritikan artis itu apabila pertanyaannya sama ada tazkirah itu sebenarnya program ceramah politik.
“Penceramah itu mempertikaikan solat, zakat dan haji warga emas berkenaan yang menurutnya jadi sia-sia kerana menegur perbuatannya,” katanya.

Ditanya siapa yang me-ngundang artis itu dipercayai tidak mempunyai tauliah daripada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) untuk berceramah, Shafie mengakui dia tidak tahu.

“Saya pun tak sangka sampai begitu sekali,” katanya.

.......... Sudah berak tak mau mengaku pulak ........

........ Bekas pelakon popular, Azmil Mustapha, 60, atau lebih dikenali sebagai ‘Ali Setan’, menafikan dakwaan yang dibuat melalui satu laporan polis bahawa beliau telah menyampaikan ceramah yang bersifat menghina Perlembagaan dan Yang DiPertuan Agong.

Azmil berkata, maklumat tersebut langsung tidak berasas dan disalah ertikan oleh pihak yang membuat laporan polis.



::::: Lu sudah berak sana Kampung Melayu Subang ...... lu tarak mau mengaku ada berak ...... orang kampung bukan bodoh ...... lu punya berak, apa yang keluar dari lu punya mulut taik mereka sudah rakam ..... apa lagi lu mau nafi .......

Baca lagi di sini ......

http://www.pribumiperkasa.com/?p=6473
http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2011/08/ali-setan-tampil-buat-kenyataan-ekoran.html
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/AliSetan_didakwahasutkariah/Article
http://suarabawahtanah.com/2011/08/20/laporan-polis-terhadap-azmil-mustapha/
http://www.dapurkakjee.com/2011/08/apabila-ali-setan-tuduh-melayu-bodoh.html

KERJA USTAZ PAS KER NIH? TIPU SAMPAI RM200 JUTA!!!





20 orang penyanyi kena tipu oleh Harun Mat Saat yang menyamar sebagai ‘Ustaz Harun’. Mereka tidak dibayar, bahkan mereka dipergunakan dalam Konsert Seribu Karya Rock Kerohanian di Stadium Melawati Shah Alam pada pertengahan April lalu. Sebaliknya konsert tersebut digunakan oleh ‘Ustaz Harun’ untuk menarik orang ramai melabur dalam Skim Cepat Kaya yang dianjurkan oleh syarikatnya, Dina Group Sdn. Bhd.

Harun kini buruan utama Bank Negara Malaysia ekoran penyelewengann wang yang dilakukannya membabitkan RM200 juta.

Nama gelar USTAZ. Buat konsert kerohanian. Buat pula di Stadium Melawati Shah Alam, tempat solat hajat terkenal tuh… pakai serban, pakai kepiah putih. Buat di negeri Pakatan Rakyat…

Agak-agaknya ‘USTAZ HARAMJADAH’ ni, orang PAS ke orang UMNO atau orang PKR?

....... inilah yang dikatakan ustaz jadian .........

Kredit to: http://theflyingkick.blogspot.com/2011/06/kerja-ustaz-pas-ker-nih-tipu-sampai.html

Selasa, 16 Ogos 2011

YANG HALAL DAN YANG HARAM ........



Membaca Al-Quran/tahrim menggunakan mikrofon haram kerana mengganggu orang lain .... tapi ceramah politik menggunakan mikrofon halal kerana tak mengganggu orang lain ........ nyanyok apa ke .....

Kalau dah nama pun khawarij,apa saja akan digunakan untuk menghalalkan cara. Jika benar bagai dikata tidak boleh membaca quran menggunakan speaker ,Tak apalah kita terima. Apa hal pula dengan mengadakan ceramah politik PAS didalam masjid terjerit jerit menghentam kerajaan diselang seli dengan maki hamun.

Semua orang tahu bila tazkirah politik dari kaum puak khawarij ni bermula mesti cukup kuat,bising dan sengaja meninggikan suara.Sampai pecah speaker berasap amplifier dikerjakan oleh puak tu.

Pok nik, mu ni cakap jangan la double standart, ceramah mu yang hina nabi apahal pulak?Boleh ka? Ceramah politik kaum puak mu dalam masjid boleh pulak? DAP masuk masjid pun boleh pulak?

KOTA BHARU -- Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan bacaan al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya.

Mursyidul Am PAS itu berkata perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.

Sehubungan itu, beliau menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu Subuh

"ceramah politik pakai microfon halal ...... mengaji Al-Quran pakai microfon haram

Isnin, 15 Ogos 2011

WAJAH-WAJAH BANGSAT ........


Gambar Ejen Murtad DUMC

Filed Under ( ) by pisau on 12.8.11

Mereka ini disorokkan oleh peguam dan tidak dibenarkan memberi kenyataan kepada pihak JAIS? Kenapa? Dah berapa ramai mereka berjaya murtadkan umat Islam?




Sophia @ Nadene (baju kuning)

Keiffer

Ejen No 5


5 orang diatas adalah individu yang terlibat menarik umat Islam agar murtad,mereka ini telah melarikan diri dan turut membantu pihak peguam menyorokkan 12 orang yang hadir ke majlis tersebut agar tidak memberi kerjasama kepada pihak JAIS.

Bukak Puasa kena isi borang soal jawab kat bawah ni?
Klik untuk besarkan imej.



Kalau dilihat daripada soalan-soalan yang dikemukakan, ianya merupakan soalan yang terlalu asas bagi mengetahui pengetahuan seseorang tentang Islam.

Apa yang agak menarik ialah soalan No.11 yang cuba menarik perhatian penjawab tentang jumlah disebut nama Nabi Isa A.S di dalam Al-Quran yang Tukang Screw yakin dijadikan 'turning point' untuk mempengaruhi mereka yang lemah iman bahawa sebenarnya nama Nabi Isa A.S lebih banyak disebut di dalam Al-Quran berbanding Nabi Muhammad S.A.W dan jelas bahawa Nabi Isa A.S adalah nabi pilihan Allah.

Keberangkalian sebegini tetap wujud untuk memesongkan akidah umat Islam. Apapun silalah jawab soalan-soalan tersebut dan ukurlah sejauhmana pengetahuan kita tentang Islam. Siapa yang gagal menjawab ke semua soalan akan diberi hadiah berbuka puasa percuma di GDMU sehingga tamat Ramadhan bersama SOPHIA!

Akidah umat Islam diperjudikan oleh haprak pakatan hanya kerana sayangkan undi.

Ingatlah JAIS hanya melakukan pemeriksaan ketika itu sebaliknya difitnah kononnya melakukan serbuan. Mereka terpaksa menunggu beberapa jam diluar premis tersebut hinggalah menyebabkan 3 orang berjaya dilarikan oleh pihak gereja.

" kita harus pertahankan tindakan JAIS"


Khamis, 11 Ogos 2011

PANAS : MBPJ menyita bangunan Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) hari ini. MB Selangor arah batal penyitaan tersebut ...... ARAHAN DAP??

* Pagi tadi satu mesyuarat MBPJ diadakan dan mengambil keputusan untuk menyita bangunan Gereja Methodist Damansara Utama )DUMC) hari ini. Namun Khalid Gagap MB Selangor telah mengarahkan MBPJ membatalkan penyitaan tersebut serta merta atas faktor yang boleh kita katakan disini akibat campur tangan DAP.

 
 

PENDAHALUAN

kisah ini adalah penjelasan lengkap mengenai operasi pemeriksaan 12 orang islam di gereja yang dijalankan pada 2 ogos 2011 beralamat di dewan 3, damansara utama methodist church (dream center) jalan 13/1,seksyen 13 ,46700 petaling jaya ,selangor de.

LATAR BELAKANG

pemeriksaan dibuar berdasarkan maklumat awam yang mendakwa berlakunya jemputan beberapa orang islam ke majlis berbuka puasa yang dinamakan 'thanksgiving diner program itenary' seperti alamat di atas.

tindakan berdasarkan seksyen 10 enakmen jenayah syariah (negeri selangor) tahun 1955 iaitu menghina atau menyebabkan dipandang hina agama islam.

siasatan juga dibuat mengikut enakmen agama bukan islam (kawalan perkembangan di kalangan orang islam ) negeri selangor tahun 1988.

program ini disyaki bertujuan untuk menyambut orang islam berbuka puasa dan meraikan thanksgiving.

operasi ini disertai oleh 13 pegawai penguatkuasa agama jabatan agama islam selangor dibantu oleh sepasukan polis diraja malaysia seramai 20 orang daripada IPD petaling jaya dan sea park.


PERANCANG UTAMA DAP


 PERLAKSANAAN OPERASI

- taklimat dibuat di pejabat jais pada jam 8.40 malam

- bergerak ke lokasi dan tiba jam 9.30 malam.

- tiba di lokasi keadaan di kawasan tersebut adalah tenang dan anggota terus bergerak ke dewan 3.

- jam 9.45 anggota masuk ke dewan. 100 orang ada di dalam dewan.

- semasa pemeriksaan, kelihatan seorang pemuda telah melakukan pengucapan awam di atas pentas, di depan tetamu yang hadir.

- anggota didatangi oleh wanita bernama tag 'sofea' dan meminta anggota membuat perbincangan di luar dewan.

- anggota pdrm dan jais yang tela memasuki dewan diminta keluar sambil diberi arahan untuk menghormati majlis tersebut kerana dihadiri oleh beberapa orang kenamaan. selain itu, mereka menyatakan bahawa tempat tersebut adalah tempat persendirian dan mereka mempunyai hak ke atas kawasan.

- sedikit pertelingkahan berlaku antara anggota dan penganjur.

"PAS kata nak nyanyi apa salahnya"

- anggota telah meminta buku pendaftaran peserta program untuk memeriksa kehadiran orang islam di majlis tersebut. pada awalnya, penganjur memberitahu tiada orang islam hadir di majlis tersebut.

- maklumat pendaftaran diperolehi tanpa kerjasama dari penganjur. anggota akhirnya memperolehi tentatif program. terdapat di dalam tentatif tersebut nyanyian lagu 'alhamdulillah dan allahuakbar'.

"PAS kata borang ni ok ....... Tak Salah"

- terdapat juga satu borang kuiz islam yang disyaki diedarkan kepada peserta yang hadir.

- sementara itu, anggota yang menjaga pintu di belakang premis mendapati beberapa orang yang disyaki orang islam cuba dibawa keluar oleh penganjur melalui pintu belakang.

- setelah berbincang selama hampir sejam, mereka bersetuju untuk membenarkan pemeriksaan dibuat selepas majlis tamat dan pemeriksaan ke atas individu dibuat selepas peserta keluar dari dewan.

"Teresa Kok Pertikai Tulisan Jawi (ISLAM)"

12 ORANG ISLAM YANG DIKENALPASTI

1) nadeane binti che mohd salleh (sofea) .
ic 79xxxx-01-6094

2) muhammad khairul dhillon bin abdullah
ic 69xxxx-08-6039

3) ina reima fitriza binti mahadzir
ic 85xxxx-71-5018

4) ade andrian putra bin mahadzir
ic 94xxxx-02-5609

5) nea reima mareana binti mahadzir
ic 90xxxx-02-5778

6) rasyidah binti abd razak
ic 77xxxx-01-5908

7)nur umrah binti abd razak
ic 95xxxx-01-6002

8) mohd haslan bin bob hasnan
ic 80xxxx-10-5045

9) faridah binti abdul rahman
ic 71xxxx-12-5478

10) nur al ashikin bt shaikh dawood
72xxxx-10-5072

11) faridah bt abdul latep
ic 72xxxx-71-5256

12) sahrunida bt assad
ic 81xxxx-08-6246

- terdapat ibu bapa yang beragama islam membawa anak-anak kecil.


"Kau Orang Lupa Ke Kejadian Buang Tulisan Jawi (Islam) ni?"


ELEMEN YANG MENIMBULKAN SYAK

1. jemputan secara tertutup walaupun peserta yang ingin hadir itu di kalangan orang yang bukan islam.

2. peserta islam (3 orang) dibawa keluar jalan belakang secara senyap.

3. nyanyian 'alhamdulillah dan allahuakbar' dilakukan di tempat yang tidak sepatutnya (gereja).

4. soalan kuiz islam yang diberikan kepada peserta yang hadir.

majlis tersebut disyaki bertujuan untuk menarik orang islam kerana terdapat ciri-ciri tarikan seperti ;

1. bunga manggar diletakkan di pintu masuk dewan.

2. baju yang dipakai oleh bukan islam adalah baju kebaya,kebangsaan dan kurung.

3. cebisan soalan kuiz yang dikoyakkan oleh penganjur.

4. majlis diadakan di premis kristus.

5. salah seorang peserta ditanya lisan oleh anggota penguatkuasa berhubung agamanya. jawapannya 'i believe in god'.

FAKTA TAMBAHAN

tiada serbuan dilakukan oleh anggota, sebaliknya rundingan.

(sebarkan fakta in kepada seluruh umat islam di malaysia ) PENTING !

Sumber Blogg GAP
"Serabut lah Puok Puok ni nok main Angry Bird pun tokleh"






Selasa, 9 Ogos 2011

HANYA TINGGAL SEORANG PEJUANG ISLAM DI DALAM PAS ......????

Demi Kepentingan Akidah Ummah, Hassan Ali Rela Dipecat. Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat Istiadat Melayu dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali, yang tidak disenangi oleh anggota Exco yang lain baik yang bukan Islam mahupun Islam atas ketegasannya mengenai soal Islam, menegaskan beliau sanggup dipecat demi kepentingan akidah ummah.




Katanya: “Saya sanggup melakukan apa sahaja termasuk menerima kenyataan jika saya diminta melepaskan jawatan sebagai Exco Kerajaan Negeri dan apa-apa jawatan sekali pun demi memperjuangkan apa yang saya yakin dapat membantu umat Islam, khususnya di negeri Selangor.”

Saya sangat yakin Dr. Hasan akan digugurkan daripada jawatan Exco Kerajaan Selangor ekoran tindakannya menyokong Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu sebuah gereja Methodist yang dikatakan menjalankan kegiatan dakwah terhadap orang Islam di Damansara Utama baru-baru ini.

Isnin, 8 Ogos 2011

Hebatnya PAS ....... jadikan gereja rumah Allah???


Patutlah kat Selangor ada orang Islam berbuka puasa di gereja ..... rupanya akibat daripada restu pemimpin2 yang memberipakai kebenaran nama Allah kepada bukan Islam. Oleh itu tiada bezanya antara masjid dan gereja ..... dua-duanya rumah Allah ...... Mungkin ada ahli-ahli PAS sembahyang terawih di gereja kut .....

......................................................................................................

Salam 2 all.

Bulan puasa tahun 1431/ 2010 lepas, negara digegarkan dengan pendedahan seorang pastor kristian, Pastor Ouyang Wen Fang yang mengaku mahu mendirikan sebuah gereja gay! Tahun 1432/ 2011 ini, baru dua hari umat Islam mengerjakan puasa dibulan Ramadhan al-mubarak ini, tercetus satu lagi isu besar yang menggemparkan negara membabitkan gereja kristian lagi.

Sebuah gereja, Methodist Church di Damansara Utama dilapurkan menganjurkan satu majlis yang membabitkan beberapa orang Islam. Bertindak atas maklumat, Jabatan Agama Islam Selangor dengan bantuan pihak polis telah pergi menyiasat gereja tersebut. Mereka mengesahkan menemui beberapa orang Islam didalam majlis digereja tersebut dan selepas siasatan arahan dikeluarkan kepada mereka untuk hadir di pejabat JAIS untuk disiasat dibawah Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995.

YANG DITOLAK IALAH HUKUM HUDUD KELANTAN CIPTAAN PAS


Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) telahpun diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan pada tahun 1993. Ini berikutan dengan janji Parti Islam SeMalaysia untuk melaksanakan Hukum Hudud pada pilihanraya 1990.

Namun begitu, sehingga sekarang Undang-undang ini belum dikuatkuasakan oleh Negeri Kelantan. Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat, telah memberi berbagai-bagai alasan untuk perkara. Antara alasan yang paling besar yang diberikan adalah pihak kerajaan Pusat (UMNO) tidak membenarkannya. Namun Nik Aziz tetap berjanji akan melaksanakan Hukum Hudud tersebut, setelah dikritik oleh Sultan Kelantan pada 19 Mei 1996.

Dari pandangan biasa, memanglah mudah untuk kita menuding jari kepada kerajaan Pusat dan menuduh ianya tidak islamik dan sebagainya. Tapi bila kita kaji semula, kerajaan Pusat di bawah pimpinan Datuk Seri Dr. Mahathir Mohammad tentulah mempunyai sebab yang kuat untuk menghalang perlaksanaan hukum tersebut.

Berikut adalah petikan ucapan Dr. Mahathir di Nilam Puri, 1994

Ini tidak bermakna kita menolak hukum hudud. Kita hanya menolak tafsiran dan undang-undang PAS Kelantan yang tidak serasi dengan maqasid syariah. Penolakan sesuatu yang salah adalah wajib jika kita berpegang kepada ajaran Islam.
Pas Tolak Kerajaan Perpaduan perlu mengkaji secara teliti undang-undang PAS Kelantan. Satu badan yang terdiri daripada orang Islam yang pakar dalam agama, hukum hakam dan jenayah perlu ditubuh. Mereka ini hendaklah terdiri daripada orang yang tidak mempunyai apa-apa kepentingan yang lain selain pegangan kepada agama Islam. Namun mereka perlu kepakaran bukan sahaja dalam agama Islam tetapi juga dalam agama-agama lain dan dalam bidang jenayah dan undang-undang sivil dan jenayah. Seperti biasa mereka perlu mengambilkira keadaan semasa yang mempengaruhi amalan dan pelaksanaan ajaran, ibadat dan hukum dalam Islam.

Khamis, 4 Ogos 2011

HANTU BESAR DALAM PKR ........??


Semalam, isu Mismah yang dimainkan oleh Malaysiakini disambut kencang oleh blogger pembangkang bagai mendapat peluru paling ampuh untuk membogelkan SPR, JPN dan Kerajaan BN/UMNO. Selain daripada isu Mismah, beberapa blogger pembangkang seperti Poji (Perisik Rakyat) dan Tulang besi (Malaysia Waves) ada jugak main isu ini tapi dari sudut berbeza.

Modus operandi pembangkang mengenai isu ini adalah untuk membogelkan SPR, JPN dan Kerajaan BN/UMNO. Keghairahan blogger pembangkang mendedah dan membogelkan JPN, SPR dan Kerajaan BN/UMNO telah memakan diri dan membogelkan siapa wakil rakyat mereka yang sebenar.

Isu yang dimainkan pembangkang ialah blogger pembangkang mendakwa sesiapa yang memiliki kad pengenalan bernombor kod negeri kelahiran 71 sebagai penduduk tetap yang baru mendapatkan MyKad. Tujuan pembangkang mengheboh-hebohkan kod 71 ialah untuk menunjukkan yang pemegang kad pengenalan itu adalah pengundi hantu.

Anda boleh membaca pendedahan yang dibuat oleh Double Y, http://yuseriyusoff.blogspot.com/

Isnin, 1 Ogos 2011

Pas Kelantan rasuah dan menyeleweng ...... ???

Pas Kelantan tidak bebas rasuah, penyelewengan
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0801&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_06.htm



KOTA BHARU 31 Julai - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjelaskan, kerajaan Pas Kelantan tidak sepenuhnya bebas daripada rasuah dan penyelewengan kuasa seperti yang didakwa oleh pentadbiran negeri ini.

SPRM pada masa sama turut menafikan dakwaan pihak tertentu bahawa suruhanjaya itu takut untuk melakukan siasatan terhadap penyelewengan yang didakwa membabitkan pentadbiran Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Pengarah SPRM Kelantan, Nasaruddin Mohd. Nor berkata, rasuah dan penyelewengan mungkin berlaku dalam pentadbiran kerajaan negeri tersebut bagaimanapun ia tidak dilaporkan kepada pihaknya.

"Kita tidak boleh kata kerajaan Pas Kelantan bebas rasuah sepenuhnya. Rasuah atau penyelewengan sememangnya ada tetapi tidak dilaporkan kepada kita.

"Semua negeri ada rasuah, sukar untuk dikatakan pentadbiran bebas sepenuhnya rasuah cuma bezanya sedikit atau banyak," katanya kepada pemberita selepas majlis serah tugas Pengarah SPRM Kelantan di sini, hari ini.