Selasa, 20 November 2012

ASAL MELAYU DARI KETURUNAN BANI ISRAEL???


DUNIA SEMAKIN HAMPIR KIAMAT 
TETAPI ASAL USUL BANGSA MELAYU MASIH BELUM DITEMUI

Pencarian asal usul keturunan Melayu di Nusantara amat menarik tetapi sehingga kini belum ada ketetapan muktamad kerana terlalu banyak teori dan hujah.

Merujuk kepada perlembagaan, orang Melayu adalah seorang Muslim, bertutur Bahasa Melayu dan mengamalkan adat istiadat Melayu. Ini bermakna sesiapa saja tanpa kira asal usul bangsanya boleh bergelar Melayu jika memiliki ciri-ciri di atas. Namun, definisi Melayu di alam Melayu ditakrif sebagai mereka yang mendiami alam Melayu dan bertutur bahasa Austronesia/Melayu-Polinesia. Pengkaji sejarah, ahli arkeologi, pakar bahasa sentiasa mencari bukti kukuh melalui pelbagai kajian sekali gus menyemarakkan usaha mengesan asal usul Melayu.

Melayu Proto yang berhijrah dari Pergunungan Selatan Yunan tinggal di pinggir-pinggir sungai 

Asal-usul bangsa Melayu merupakan sesuatu yang sukar ditentukan. Walaupun terdapat beberapa kajian dilakukan untuk menjelaskan perkara ini, tetapi kata sepakat antara para sarjana belum dicapai. Secara amnya terdapat 2 teori mengenai asal-usul bangsa Melayu iaitu:

1. Bangsa Melayu Berasal daripada Yunnan (Teori Yunnan)

2. Bangsa Melayu Berasal daripada Nusantara (Teori Nusantara)

Selain itu ada juga pendapat yang mengusulkan bahawa orang Minangkabau itu berasal daripada pengikut Nabi Nuh, iaitu bangsa Ark yang mendarat di muara Sungai Jambi dan Palembang, semasa banjir besar berlaku di bumi. Tetapi pendapat ini masih belum mendapat bukti yang kukuh.


Teori Yunnan

Penduduk-penduduk awal Yunnan dapat dijejaki dalam sejarah sejak 170 juta tahun dahulu dari sebuah fosil homo erectus, ‘Manusia Yuanmou’,yang dijumpai pada tahun 60-an. Pada tahun 221 SM, Qin Shihuang berjaya menakluk Yunnan dan menyatukan China dan sejak itu mula menjadi sebuah wilayah dalam China. Mereka ini terkenal dengan teknik menanam tanaman padi untuk dibuat nasi. 

Teori ini disokong oleh beberapa sarjana seperti R.H Geldern, J.H.C Kern, J.R Foster, J.R Logen, Slametmuljana dan juga Asmah Haji Omar. Secara keseluruhannya, alasan-alasan yang menyokong teori ini adalah seperti berikut: 

1. Kapak Tua yang mirip kepada Kapak Tua di Asia Tengah ditemui di Kepulauan Melayu. Perkara ini menunjukkan adanya migrasi penduduk daripada Asia Tengah ke Kepulauan Melayu. 

2. Adat resam bangsa Melayu mirip kepada suku Naga di daerah Assam (Berhampiran dengan sempadan India dengan Myanmar). 

3 Bahasa Melayu adalah serumpun dengan bahasa di Kemboja. 

Dengan lebih lanjut lagi, penduduk di Kemboja mungkin berasal daripada dataran Yunnan dengan menyusuri Sungai Mekong. Perhubungan bangsa Melayu dengan bangsa Kemboja sekaligus menandakan pertaliannya dengan dataran Yunnan. 

Menurut sejarah Khmer, tamadun terawal ialah tamadun Khmer Funan di Delta Mekong. Empayar Khmer Angkor ialah yang terakhir sebelum mereka mencari perlindungan di pelbagai tempat. Palembang dan Melaka adalah antara tempat berkenaan. Bukti-bukti arkeologi mendapati penduduk awal Kemboja adalah penduduk dari budaya zaman Neolitik. Mereka mahir dalam kemahiran teknikal sementara kumpulan yang lebih maju yang tinggal di pesisir pantai dan lembah Delta Mekong menanam padi. 

Wanita Yunnan hari ini juga memakai kain batik dan sarong. Fenomena ini adalah satu persamaan dengan para wanita Melayu. Teori Yunnan merupakan teori yang popular yakni diterima umum. Contohnya, dalam buku Teks Pengajian Malaysia, adapun menyatakan "nenek moyang" orang Melayu itu berasal daripada Yunnan. 

Berdasarkan Teori ini, dikatakan orang Melayu datang dari Yunnan ke Kepulauan Melayu menerusi tiga gelombang yang utama, yang ditandai dengan perpindahan Orang Negrito, Melayu Proto, dan juga Melayu Deutro. Berikut adalah huraiannya. 

Mungkinkah mereka ini orang Melayu Proto atau Melayu Deutro .....
Orang Negrito 

Orang Negrito merupakan penduduk paling awal di Kepulauan Melayu. Mereka diperkirakan ada di sini sejak 10000 SM berdasarkan penerokaan arkeologi di Gua Cha, Kelantan. Daripada orang Negrito telah diperturunkan orang Semang yang mempunyai ciri-ciri fizikal berkulit gelap, berambut kerinting, bermata bundar, berhidung lebar, berbibir penuh, serta saiz badan yang pendek. 


Melayu Proto 

Perpindahan orang Melayu Proto ke Kepulauan Melayu diperkirakan berlaku pada 2,500 SM. Mereka mempunyai peradaban yang lebih maju daripada orang Negrito, ditandai dengan kemahiran bercucuk tanam.Terdapat satu lagi persamaan antara Melayu Proto dimana dikenali sebagai Melayu Negosiddek dimana kebanyakan terdapat disebuah pulau yang dikenali sebagai pinang. Melayu Negosiddek ini mahir dalam bidang lautan tetapi tidak pandai berenang. 


Melayu Deutro 

Perpindahan orang Melayu Deutro merupakan gelombang perpindahan orang Melayu kuno yang kedua yang berlaku pada 1,500 SM. Mereka merupakan manusia yang hidup di pantai dan mempunyai kemahiran berlayar. 

Boleh baca dipautan ini ......
http://asalusulorangmelayu.wordpress.com/page/5/

Ada yang berpendapat bangsa Melayu berasal dari kaum Bani Israel. Banyak teori-teori dan kajian-kajian yang dilakukan terhadap asal usul bangsa Melayu. Ada yang mengatakan bangsa Melayu adalah keturunan dari Qeturah. Siapa Qeturah???



Untuk mengetahui maklumat lebih lanjut sila baca dipautan ini. Alter Terahsia Bangsa Melayu mempunyai 12 bahagian.

Mengapa Israel bersusah-payah membina pangkalan dan pengaruhnya di Singapura?Apa kaitan Cina Singapura dengan Yahudi Zionis?Adakah terdapat apa-apa perancangan ketika Stamford Raffles menjejakkan kakinya di Pulau Singapura?Apa hubungan Bangsa Melayu dengan Bangsa Yahudi?Apakah dia alter terahsia Bangsa Melayu?.Apa yang terjadi 2000 tahun sebelum Masehi di antara Melayu dan Yahudi?

http://alter-elnino.blogspot.com/2011/02/alter-terahsia-bangsa-melayu-bhg-1.html

Artikel di bawah adalah pendapat peribadi tuan punya blog tersebut iaitu Kumanddie. Pendapat beliau boleh kita baca dan masing-masing boleh membuat pertimbangan sendiri!

Tulis beliau berikutnya…..

“Sebenarnya sebelum perlantikan Imam Mahdi, pada tanggal 10 Ramadan, terdapat 2 gerhana , iaitu gerhana matahari dan gerhana bulan berlaku serentak. Kejadian tersebut tidak pernah berlaku sebelum ini dan tidak akan berlaku lagi selepas itu. Jadi saudara-saudari boleh tunggu satu meteor besar (atau planet) yang akan menutupi bumi dan bulan nanti. Selepas itu baru ada satu suara di Masjid Nabawi yang akan melantik Imam Mahdi.

Mungkin masanya sudah dekat. Yang penting semua jemaah Islamiah dan umat Islam boleh bersatu ketika perlantikan tersebut. Nabi Muhammad saw kata Imam Mahdi berpakaian seperti Bani Israel (yakni sama dengan pakaian Nabi Isa as). Apa yang saya maksudkan dengan pakaian Bani Israel ialah pakaian orang Patan dan Pashtun. Orang kita cakap “kurta”.

Orang Patan dan Pashtun adalah dari keturunan Bani Israel (dari puak Nabi Yusuf a.s.). Selain kurta, Nabi Muhammad s.a.w. juga pernah bersabda bahawa Nabi Isa a.s. pakai serban yg mempunyai 2 ekor (mafhum). Jadi 2 ekor di belakang serban adalah pakaian rasmi bagi Bani Israel. Mengikut kitab Yahudi tua (Book of Mormon), sebahagian daripada Melayu Semenanjung (termasuk Selatan Thai) juga adalah dari keturunan Bani Israel , iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu terus dari Manasseh , iaitu anak kepada Nabi Yusuf a.s. Nabi Yusuf ada 2 orang anak sahaja, iaitu Manasseh dan Ephraim).

Mengikut DNA yang dilakukan kepada 86 lelaki Melayu oleh seorang Professor perempuan di UKM baru-baru ini, terdapat 27% variant Mediterranean dalam darah DNA Melayu. Dalam kamus sains, DNA Mediterranean adalah dari bangsa Bani Israel.

Nak periksa betul atau tidak benda nie. Kita kena periksa persamaan antara budaya Melayu dengan budaya Bani Israel :

Pertama adalah gendang. Dalam hadis sahih, ketika Nabi s.a.w. bermesyuarat bagaimana hendak panggil orang sembahyang ketika masuk waktu, salah satu cadangan daripada sahabat r.a. adalah dengan menggunakan gendang. Nabi s.a.w. sabda gendang adalah budaya Bani Israel. Di dalam dunia ini, gendang hanya digunakan di masjid-masjid di Afghanistan, Pakistan dan Malaysia. Tempat lain tidak ada. Jadi ini semua adalah tempat Bani Israel. Di Eropah pun, synagogue Yahudi tidak pakai gendang. Jadi yang benar-benar amal budaya Bani Israel adalah Afghanistan, Pakistan dan Malaysia. 

Benarkah Melayu dari keturunan Bani Israel?
Kedua adalah songkok. Songkok digunakan oleh Yahudi secara meluas di Eropah. Begitu juga di Russia, Azerbaijan dan Armenia. Ini semua adalah tempat Yahudi. Di Afghanistan, Pakistan dan Malaysia, umat Islam memakai songkok. Sebenarnya, songkok hanya dipakai oleh kumpulan Bani Israel sahaja. 

Ketiga adalah serban 2 ekor. Cuba kita lihat tengkolok dan dasta. Tengkolok adalah ringkasan daripada serban Bani Israel yang mempunyai 2 ekor. Ini berdasarkan kpd serban Nabi Isa a.s. [lihat semutar orang melayu kelantan] 

Keempat adalah nama tempat. Di NS terdapat satu kawasan bernama Juasseh. Yahudi memanggil Nabi Yusuf a.s. sebagai Jusuf, manakala anaknya bernama Manasseh, yang diringkaskan sebagai Asseh. Jadilah Juasseh. Jadi mungkin ini adalah keturunan sebahagian Melayu Semenanjung. Selain dari itu, dalam kitab Yahudi tua, terdapat perkataan Moron (Maran) dan lain-lain bandar yg hampir serupa bunyinya. 

Kelima adalah nama surau. Terdapat di setengah tempat, surau 2 tingkat yg mempunyai madrasah di bawah, dipanggil sebagai Menesah. Jadi Menesah diambil daripada keturunan sebahagian Melayu iaitu Manasseh (anak Nabi Yusuf a.s.). 

Keenam. Sekiranya sebahagian Melayu adalah dari keturunan Nabi Yusuf a.s., jadi mesti ada Melayu yang cantik dan tampan. Saya pernah pergi UK. Orang sana cakap Melayu adalah manusia yg paling cantik di dunia. Begitu juga di Australia, 10 tahun dahulu expat Australia cakap Melayu adalah wanita yg paling cantik di dunia. Saya sendiri sudah buat perbandingan, secara peribadi wanita tercantik adalah dari negara Venezuela, Italy , Palestin dan Jordan. Namun setelah saya buat perbandingan, sesetengah wanita Melayu jauh lebih cantik dpd mereka semua. Jadi mungkin terdapat gene Nabi Yusuf a.s. dalam darah sesetengah Melayu. Kerana Nabi Yusuf a.s. adalah manusia yg paling tampan dalam sejarah manusia. Kita boleh lihat ramai wanita cantik di Pasir Mas, Taiping, Seremban dan Kuantan. 

Ketujuh adalah baju Melayu. Sekali tengok baju Melayu adalah seakan-akan kurta yg telah dipendekkan. Namun begitu, tujuan saya tulis ini adalah untuk menunjukkan bahawa yg dikatakan sebagai tentera Imam Mahdi adalah dari kalangan Bani Israel, iaitu seramai 70,000 orang. Mungkin terdapat sedikit Melayu dalam barisan tersebut. Sementara dalam kitab Yahudi tua pula, golongan Manasseh bakal sembelih Yahudi jahat di Palestin kelak.Wallahu’alam…. 

Sekarang saya ingin menghuraikan tentang cerita api masyriq ketika munculnya Imam Mahdi.Kalau Isyraq bermaksud, kedudukan matahari di atas bumi setinggi 2 galah. Maka api masyriq mungkin bermaksud BOM NUKLEAR. Jadi kalau berpandu kepada hadis, maka Iran dan Iraq bakal di bom nuklear selama 3 hari. Ini menyebabkan angin radio aktif berwarna hitam akan bertiup dan bakal membunuh ramai umat manusia. Sungai Furat di Iraq akan naik mungkin disebabkan empangan hidroelektrik pecah ketika berlaku peperangan.Tentera Amerika mungkin menggunakan Turki sebagai base. Setelah mereka mengebom Iraq dan Iran, maka tentera Amerika terus mara dan menakluki Arab Saudi pula. Ketika itu, Arab Saudi sedang mengalami masalah dalaman , iaitu putera-putera Raja sedang berebut harta. 

Setelah Iran dan Iraq dibom nuklear. Amerika mengawal 2 negara , iaitu Turki dan Arab Saudi. Ketika ini barulah Imam Mahdi muncul. Tentera Imam Mahdi tidak bersenjata. Tetapi sejumlah 3,000 atau 6,000 malaikat (kalau tak silap) akan membantu tentera tersebut. Tentera Amerika akan tewas di Arab Saudi dan Turki. Israel juga akan lenyap. 

Jumlah tentera Imam Mahdi adalah seramai 70,000 orang. Kebanyakannya adalah dari Pakistan dan Malaysia. Kenapa saya kata 2 negara tersebut. Ini berpandu kepada hadis bahawa ramai di kalangan tentera Imam Mahdi adalah dari keturunan Bani Ishaq. Kalau dilihat kepada salasilah keturununan, maka Patan/Pashtun adalah dari keturunan Nabi Yusuf a.s. Sebab itulah Russia dan Amerika menyerang Afghanistan. Mengikut kitab Yahudi, satu lost tribe Bani Israel (yang mendapat petunjuk ILAHI, iaitu beragama Islam) akan membunuh Yahudi jahat di Palestin. 


Daripada 12 puak Bani Israel, keturunan Nabi Yusuf a.s. sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi. Di dalam kitab Yahudi tua pula, golongan Manasseh (anak kepada Nabi Yusuf a.s.) bakal sembelih Yahudi jahat di Palestin. Setelah Yahudi membuat pencarian, terdapat banyak puak golongan Manasseh di sebelah timur. Antaranya, Afghanistan, Pakistan Utara (Patan/Pashtun), sedikit India, sedikit Myanmar, sedikit China, sedikit Jepun, sedikit Filipina, sedikit Western Samoa, sedikit Tonga, sedikit Ecuador , sedikit Madagascar dan sedikit Hawaii. Namun begitu kesemua mereka tahu tentang asal-usul mereka (bercanggahan dengan prinsip lost tribe). Termasuk di Afghanistan dan Pakistan Utara juga (namun yang beragama Islam cuma di Afghanistan dan Pakistan Utara – sebab itu mereka diserang oleh pemimipin Yahudi Amerika dan Russia). 4 tahun lalu (kalau tak silap), seorang Professor di USA bernama Ralph Olssen telah membuat hypothesis baru. Pada mulanya Yahudi sangka, Red Indian Amerika adalah ibu bagi segala Manasseh. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif. 

Kemudian Prof Ralph Olssen kaji secara mendalam tentang Book of Mormon dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu. 

Untuk menguatkan lagi cerita, tidak ada seorang Melayu pun yang tahu mengenai salasilah keturunan Bani Israel mereka. Jadi kalau berpandu kepada kitab Yahudi tua bahwa lost tribe dari kalangan Manasseh (anak Nabi Yusuf a.s.) yang bakal berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan bakal sembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan bakal juga memadamkan Israel daripada peta dunia adalah terdiri daripada orang-orang Melayu. Ini tidak bercanggahan dengan mana-mana hadis mengenai Imam Mahdi. 

Jadi, bagi pendapat saya, 70,000 tentera Imam Mahdi adalah terdiri daripada orang-orang Pakistan (termasuk Afghanistan) dan Malaysia (termasuk Selatan Thai). Namun yang berada di barisan hadapan adalah orang-orang Melayu. 

Satu lagi cerita , setelah kewafatan Imam Mahdi, Nabi Isa a.s. bakal melantik seorang lagi Khalifah Islam. Nama beliau adalah Muqat. Pada pendapat saya, tidak ada orang Arab yang bernama Muqat. Yang paling hampir adalah Megat. Jadi kalau Imam Mahdi bakal memerintah dunia Islam selama 19 tahun, jadi Megat pula bakal memerintah dunia Islam selama 70 tahun selepas itu. 

Saya nak tambah sikit. Di alam Melayu ini, bukan puak Nabi Yusof a.s. (Ganu kite cakap Jusoh, mungkin pakai loghat Bani Israel) saje yang ada di sini. Bahkan ada satu lagi puak Bani Israel yang wujud, iaitu Jawi. Mengikut cakap orang tua-tua, semasa kerajaan Champa, telah wujud satu lagi puak Nabi Ibrahim a.s. yang bernama Jawi (Levi). Ketika itu mana-mana orang Melayu yang menganut agama Nabi Ibrahim a.s. digelar sebagai “masuk Jawi”. Jadi mereka ini dikenakan berkhatan sebagai tanda kemasukan ke agama Nabi Ibrahim a.s. . Levi adalah salah seorang anak kepada Nabi Yaakob a.s., sama macam Nabi Yusof a.s. . Levi merupakan ketua kepada seluruh Ulama’ agama Nabi Ibrahim a.s. di kalangan Bani Israel ketika itu. 

Perlu diingat, puak Manasseh yang datang ke Semenanjung Tanah Melayu pada 600 BC bukannya beragama Nabi Musa a.s. . Bahkan mereka adalah beragama Nabi Ibrahim a.s. juga, sama macam keturunan Jawi (Levi) yang berada di Champa sebelum itu. Ini kerana Book of Mormon adalah kitab tentang agama Nabi Ibrahim a.s. dan bukannya agama Nabi Musa a.s.. Sesetengah orang-orang tua mengatakan bahawa kaum Jawi adalah bangsa Jawa sekarang. Kalau dilihat dari segi air muka, mungkin ada kebenarannya. Namun begitu tiada ujian DNA pernah dilakukan bagi tujuan pengesahan. Namun, sekiranya dakwaan ini benar, maka Jawa akan berada di barisan tengah di dalam pasukan tentera Imam Mahdi. Jadi ini tidak bersalahan dengan hadis Nabi s.a.w. bahawa , tentera Imam Mahdi adalah di kalangan Bani Ishak. 

Satu lagi, mengikut saintis, satu planet bernama Nibiru, akan muncul pada tahun 2012. Mungkin planet ini yang menyebabkan terjadi 2 gerhana serentak pada awal Ramadan . 

Sebenarnya , saya hendak tambah sedikit cerita tentang Jawi. Pemahaman Arab tentang Bani Jawi yang merujuk kepada Melayu adalah sedikit tersasar. Di alam Melayu , Jawi merujuk kepada agama Nabi Ibrahim a.s.. Bani Jawi yang menjadi rujukan Arab sebenarnya bermaksud keturunan Keturah. 


Siapakah Keturah? 

Keturah adalah isteri ketiga Nabi Ibrahim a.s. . Setelah kewafatan Sarah, Nabi Ishak a.s. telah merayu Nabi Ibrahim a.s. untuk berkahwin dengan ibu angkat beliau dari kerajaan Champa. Akhirnya Nabi Ibrahim a.s. bersetuju dan berkahwin dengan Keturah dan telah dikurniakan ALLAH 6 orang anak. 

Nama anak-anak Keturah adalah Zimran, Jokshan, Medan, Midian, Ishbak dan Shuah. Anak-anak mereka inilah menjadi pengasas kepada bangsa Melayu. Melayu diambil dari perkataan Mala (nama bangsa asas Keturah iaitu Mala/Mon), dan sementara Yur pula diambil dari nama tempat asal-usul Nabi Ibrahim a.s. iaitu berhampiran dengan kota Babylon. 

Bukan itu sahaja, keturunan Keturah inilah yang ramai tinggal di Tanah Melayu, Sumatera, Jawa, Borneo, Sulawesi dan Mindanao. Kesemua tempat ini merupakan tempat yang mempunyai tulisan purba yang diadaptasi dari tulisan Yahudi tua. Tulisan Rencong adalah tulisan rasmi Melayu. Jawa dan Bugis juga mempunyai tulisan yang hampir serupa. 

Agama rasmi Melayu adalah agama Jawi. Agama Jawi adalah agama Nabi Ibrahim a.s.. Jawi sebenarnya adalah Levi, iaitu anak kepada Nabi Yaakob a.s. . Levi merupakan ketua Ulama dan ketua Rahib bagi agama Nabi Ibrahim a.s. di kalangan Bani Israel. 

Keturah bukanlah Melayu. Walaupun beliau melahirkan bangsa Melayu, Keturah adalah daripada bangsa Mala/Mon. Sekiranya kita lihat orang-orang asli seperti Mahmeri dan Jakun, bahasa mereka adalah diambil dari bahasa Mala/Mon. Semua bangsa seperti Mahmeri, Jakun, Iban, Kadazan, Melanau, Bajau, dan seumpamanya adalah merupakan bangsa asal Mala/Mon. DNA bagi bangsa ini adalah 01m-19a .Jika kita lihat DNA Melayu Kedah dan Iban, kedua-dua mereka mempunyai persamaan. Tetapi kenapa Melayu Kedah lebih bijak dan segak, ini adalah kerana mereka daripada keturunan Nabi Ibrahim a.s. dan Keturah. Begitu juga Melayu Selangor dan Mahmeri. Kedua-dua puak ini mempunyai DNA yang serupa. Namun Melayu Selangor jauh lebih bijak dan segak daripada Mahmeri. Punca perbezaan adalah daripada genetik Nabi Ibrahim a.s. .Namun Mala/Mon bukanlah bangsa asal. Mala/Mon adalah daripada bangsa Scythia. Scythia merupakan bangsa asas kepada semua puak Eskimo, asli Yunan, asli Dai, asli Taiwan, Lembah Mekong, Tanah Melayu, Borneo, Sumatera, Jawa, Sulawesi , Filipina, Pasifik , Madagascar dan Amerika Latin.Scythia merupakan sebuah bangsa nomad berkerajaan yang berasal daripada Asia Tengah berhampiran dengan Laut Hitam. 

Kaitan antara Melayu dengan Scythia telah dirumus oleh seorang Arkeologist Eropah di sekitar tahun 1830an lagi (lama tu). Maka , ada kemungkinan Scythia merupakan bangsa asal daripada Nabi Adam a.s. Ini kerana Nabi Adam a.s. mempunyai 22 pasang anak , atau bermaksud 22 bangsa asas (kalau tak silap saya). Jadi Nabi Adam a.s. telah ajarkan 22 jenis bahasa kepada kesemua 44 orang anak beliau, berdasarkan kepada jenis bangsa tersebut.Jadi , apa yang saya hendak tegaskan disini ialah yang disabdakan oleh Nabi Muhammad s.a.w. berkenaan Bani Ishak yang menjadi tentera Imam Mahdi adalah merupakan anak-anak Keturah (orang Islam Asia Tenggara), dan juga Bani Israel yang beragama Islam (mungkin keturunan Nabi Yusuf a.s. iaitu dari Afghanistan, Pakistan dan Tanah Melayu). 

Jika kita lihat hadis Nabi s.a.w., maka kita akan dapati cerita akhir zaman hanya berkisar di kalangan keturunan Nabi Ibrahim a.s. . Persoalan sekarang adalah kenapa ALLAH melantik tentera Imam Mahdi di kalangan Bani Ishak???Ini adalah kerana sewaktu dunia akhir zaman, keturunan Nabi Ibrahim a.s. di pandang hina malah disamakan dengan Iblis laknatullah alaihi , terutama sekali di sebelah Bani Israel. Contohnya adalah Dajjal laknatullah alaihi, Yahudi jahat, Freemason, Illuminati, dan sebagainya. Ini semua telah memburukkan nama baik Nabi Ibrahim a.s. . 

Namun begitu di dalam al-Quran , ada terpampang tentang doa khusus Nabi Ibrahim a.s. untuk keturunannya , iaitu beliau meminta ALLAH menjadikan keturunan Nabi Ibrahim a.s. sebagai golongan yang mendirikan sembahyang , terus-menerus sehingga Hari Kiamat. Jadi kemunculan tentera Imam Mahdi adalah untuk memadamkan salah faham tentang keturunan Nabi Ibrahim a.s., yakni di kalangan Bani Israel. Mungkin ALLAH ingin menunjukkan kepada hambaNYA bahawa ada keturunan Bani Ishak (termasuk Bani Israel) yang terus-menerus mendapat hidayat daripada ALLAH SWT. 

Ada sesetengah ulama ada mengatakan terdapat lebih 60 buah kubur Sahabat Nabi s.a.w. yang tertanam di kawasan Malaysia-Indonesia. Maksudnya kita masih belum putus daripada hidayat ALLAH sejak zaman Nabi Ibrahim a.s. lagi. Begitu juga Pakistan dan Afghanistan masih belum putus daripada hidayat ALLAH sejak zaman Bani Israel lagi. Mereka juga menganut agama Islam sejak zaman awal Islam lagi. 

Untuk menguatkan lagi hubungan antara Bani Ishak dengan anak-anak Keturah, cuba baca kitab Yahudi tua ini : 

“Then again Abraham took a wife, and her name was Keturah. And she bare him Zimran, and Jokshan, and Medan, and Midian, and Ishbak, and Shuah. And Jokshan begat Sheba, and Dedan. And the sons of Dedan were Asshurim, and Letushim, and Leummim. And the sons of Midian; Ephah, and Epher, and Hanoch, and Abidah, and Eldaah. All these were the children of Keturah. And Abraham gave all that he had unto Isaac. But unto the sons of the concubines, which Abraham had, Abraham gave gifts, and sent them away from Isaac his son, while he yet lived, eastward, unto the east country. And these are the days of the years of Abraham’s life which he lived, an hundred threescore and fifteen years. Then Abraham gave up the ghost, and died in a good old age, an old man, and full of years; and was gathered to his people. And his sons Isaac and Ishmael buried him in the cave of Machpelah”. Genesis 25:1-9  

Sebelum wafat, Nabi Ibrahim a.s. telah memberi semua anak-anak beliau melalui perkongsian hidup bersama Keturah kepada Nabi Ishak a.s. . Ini membuktikan bahawa yang dikatakan oleh Nabi Muhammad s.a.w. bahawa tentera Imam Mahdi adalah dikalangan Bani Ishak adalah umat Islam di kalangan Bani Israel dan anak-anak Keturah Yakni Afghanistan, Pakistan, Melayu dan Nusantara. 

Pasal nasab Rasulullah s.a.w., kebanyakan nasab keturunan Nabi Muhamad s.a.w. adalah daripada Ali Zainal Abidin , iaitu anak kepada Saidina Hussein r.a. . Keturunan Ali Zainal Abidin merupakan yang ramai sekali di nusantara. Ini termasuk Raja Aceh, Sultan Pahang, Raja Lama Terengganu, Raja Lama Johor, Wali Songo, Sultan Banten, Sultan Cirebon, Sayyid dari Hadramaut, Sharif dari Hadramaut, Sheikh, Syed, Raden, Habib, Wan (Pahang), Wan (Terengganu), Megat, Meor, Tengku (Johor), Tengku (Pahang), Tengku (Terengganu), dan seumpamanya. Walaupun mereka juga keturunan pendakwah., namun ini semua bukan keturunan yang dimaksudkan oleh Rasulullah s.a.w. yang bakal menjadi Imam Mahdi. 

Yang bakal menjadi Imam Mahdi mestilah daripada keturunan Saidina Hasan r.a. . Setelah saya meneliti, maka keturunan Saidina Hasan r.a. adalah daripada Ali Nurul Alam, iaitu bangsawan Majapahit yang mentadbir Kelantan Lama. Keturunan tersebut adalah terdiri daripada Wan (kedua-dua Wan di Kelantan dan Wan di Acheh), Nik, Long dan Pangeran (Brunei). Inilah keturunan pendakwah yang ada kemungkinan merupakan gene yang dipunyai oleh Imam Mahdi. 

Satu perkara yang perlu diingat, Imam Mahdi tidak pernah mengaku bahawa beliau adalah bakal Imam Mahdi. Hanya Umat Islam yang akan mencari beliau. Mengenai Pemuda Bani Tamim pula, mana-mana Jemaah Islam yang berkiblatkan kepada keluarga Saidina Abu Bakar r.a. ketika waktu ini, pemimpin mereka sebenarnya adalah Pemuda Bani Tamim yang dimaksudkan oleh Nabi s.a.w.. Tanda-tanda Pemuda ini ialah, sekiranya beliau hendak buat satu perhimpunan, maka jumlah Umat Islam yang hadir akan mencecah jutaan orang dari seluruh pelusuk dunia. Ini termasuk dari negara-negara yang tidak popular seperti Nicaragua, Botswana, dan seumpamanya. Saya kira , saya tidak perlu hurai secara detail tentang perkara ini. Anda semua boleh periksa di masjid masing-masing. 

Saya ingin huraikan sedikit kenapa saya kata Imam Mahdi mungkin orang di sebelah sini. 

Pertamanya, mengikut tertib ALLAH, sekiranya orang yang mulia hendak dibangkitkan, maka keturunannya mestilah di kalangan pendakwah. Sekiranya kita lihat sekarang, keturunan Nabi s.a.w. yang ada di Tanah Arab bukanlah terdiri daripada keturunan pendakwah. Jadi kalau ALLAH hendak membangkitkan manusia mulia, ianya mestilah seorang daripada darah pendakwah. Jadi ahlul bait yang berada di luar Tanah Arab yang sepatutnya menjadi keutamaan di sisi ALLAH. (Namun ini hanyalah pandangan saya yang hina sahaja). 

Kedua, mengikut hadis, pengikut Imam Mahdi adalah di kalangan Bani Ishak. Jadi terdapat dua golongan sahaja dalam kategori ini. Iaitu Bani Israel Muslim dan anak-anak Keturah. Setelah disiasat, hanya puak Nabi Yusuf a.s. sahaja yang dikatakan Bani Israel yang mendapat hidayat untuk menjadi Umat Islam. Mereka adalah Afghanistan, Pakistan dan Tanah Melayu. 

Ketiga, yang dikatakan sebagai anak-anak Keturah adalah orang-orang Nusantara iaitu, Malaysia, Indonesia, Filipina, Singapura, Thailand, Brunei dan seumpamanya. Jadi maksudnya, Imam Mahdi mestilah menguasai bahasa Melayu, bahasa Urdu, bahasa Inggeris dan bahasa Arab. Saya kata bahasa Inggeris sebab ada dalam hadis mengatakan bahawa Imam Mahdi akan bersemuka dengan tentera Gentile (Romawi) sebelum Tentera Islam dan Tentera Nasrani berperang. Jadi Imam Mahdi mungkin fasih dalam 4 bahasa. 

Saya hendak tambah sedikit, Imam Mahdi mungkin akan menjadi Khalifah Islam selama 19 tahun (ada satu lagi riwayat mengatakan hanya 7 tahun). Namun selepas pemergian beliau, maka Khalifah Islam yang seterusnya bernama MEGAT. Di sini perlu kita ingat. Terdapat 2 jenis Megat dalam negara ini. Satu Megat daripada Tengku. Ini adalah keturunan Syed Zainal Abididn Tun Dagang, iaitu keturunan Nabi s.a.w., iaitu daripada Saidina Hussein r.a.. Yang satu lagi Megat adalah daripada Bugis Makasar, iaitu keturunan daripada Yemen. 

Jadi Khalifah Islam yang dimaksudkan oleh Nabi s.a.w. adalah Megat daripada Bugis Makasar, iaitu keturunan daripada pendakwah Yemen. Megat akan menggantikan Imam Mahdi sebagai Khalifah Islam (selepas kewafatan Imam Mahdi) dan akan memerintah selama 70 tahun. Kemudian , 30 tahun selepas kewafatan Megat, maka terdapat seorang lelaki perkasa yang berkulit hitam keturunan Afrika akan menghancurkan seluruh Kaabah. Ketika itu akan muncul binatang yang bernama Dabbatul-Ardh yang boleh berkata-kata seperti manusia, dan akan keluar daripada perut bumi. Ketika itu juga, ALLAH akan matikan ramai orang yang berilmu dan orang beriman. Quran juga akan hilang daripada suhufnya. Waktu itu, mereka yang ada kalimah Tauhid LAILAHAILLALLAH sahaja yang akan mendapat keampunan dan kasih ALLAH. 

http://rajanusantara.blog.com/2011/01/03/hello-world/

Wallahua' lam ......

39 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Asthaghafighrullah...cukuplah sekadar segala petunjuk yang Allah berikan melalui rasulnya..hanya iman yang akan membawa kita pada jalan yang lurus..tipu daya syaitan sangat halus..sentiasa ada untuk merosakan iman manusia..jaga amal dan belajarlah melalui guru yang murshid(ilmuan yang ada mujjahadah dan tidak menjual agamanya dgn nilai dunia)

Tanpa Nama berkata...

salam.saya ada kwn mase skola dlu.Dia kata dia merupakan salah satu dari cucu tok guru nik aziz dan nama ahli keluarganya semuanya bermula dengan NIK.Saya lihat cara mereka berpakaian amat bagus dan mengikut syariat Islam.saya ingat lagi kwn saya pernah cakap yg Tok guru Nik Aziz mempunyai salah silah dengan keturunan saidatina Fatimah iaitu anak Rasulullah s.a.w.
wallhaualam.sekadar memberitahu kerana selepas membaca entri blog ini rasa ingin berkongsi sedikit perkara yang saya tahu.

ainun berkata...

Ad Daulatul Islamiyah Melayu
Khilafah Islam Akhir Zaman

Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

Kunjungi Undangan kami
di http://dimalayo.co.de

Tengkorak Tulis berkata...

Serahkan semuanya pd ALLAH. berdoalah semoga setiap umat Islam di Malaysia ni disatukan hati dan ditambah rasa kasih sayang sesama sendiri. AMIN.

Unknown berkata...

Salam. Sy amat kagum dgn kajian sejarah dan ulasan beserta intipati dari kitab yahudi tua yg telah dibentangkan dengan baik oleh saudara. Ianya amat informatif dan membuka minda kepada sesuatu yg tidak terduga. Sy di sini setelah pencarian kepada salasilah keturunan syed dan wan yg dikatakan keturunan nabi kita nabi Muhammad SAW. Tahniah kerana kupasan isu dan lembar sejarah. Smoga ummat islam akan bersatupadu untk kebaikan smua. Salam. Intan.

Tanpa Nama berkata...

Ada dapatan yang mengatakan semua kaum Asia berasal dari penduduk Asia Tenggara. Link kajian ini lebih terkini dari dapatan kajian yang disiar di blog ini
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8406506.stm

Tanpa Nama berkata...

Sy amat kagum dgn kajian sejarah dan ulasan beserta intipati, jika boleh didalami lagi mengenai kajian ini,insya-allah ia akan menjadi lebih baik. teruskan usaha

Tanpa Nama berkata...

khayalan peringkat ultra.

ameen berkata...

Melayu tidak buat kajian. Melayu tidak suka sejarah. Melayu hanya tahu berdengki, mengkeji, menghina dan mengutuk. Sebab itu sampai hari ini orang Melayu tidak tahu asal usulnya. Orang Melayu tidak tahu asal keturunannya. Tiada seorang pun pakar sejarah Melayu yang mampu memberikan bukti nyata asal keturunan Melayu sebaliknya hanya berdasarkan penemuan2 seperti tengkorak, tulang2 sahaja.

Jika Melayu berasal dari Asia Tenggara, adakah Nabi Adam dan Hawa diturunkan di tanah Asia Tenggara???

Tanya Khidir berkata...

Sejak Nabi Adam AS dan Hawa diturunkan ke bumi hingga ke zaman Nabi Idris-dianggarkan dalam lingkungan 2500 tahun-umat manusia ketika iti telah berkembang biak beratus juta orang dan bertebaran di 4 penjuru dunia dengan 4 perbezaan cuaca dan bentuk muka bumi: 1. Penghuni dataran bawah-bertamadun tinggi. 2. Penghuni dataran rendah-kurang bertamadun. 3. Penghuni dataran atas-kurang primitif. 4. Penghuni dataran bukit-primitif. 5. Penghuni dataran tinggi-lebih primitif. Kaum pertama dibinasakan Allah adalah kaum Tlumer/Lumerian di zaman Nabi Nuh, penghuni dataran bawah-dibinasakan dengan banjir besar seluruh dunia-binasa sama sekali, kecuali 70 orang diselamatkan untuk menyambung tamadun penghuni dataran rendah. Akibat dari kejadian banjir besar yang tidak kuncung surut telah membentuk samudra luas dan selat selat juga berpuluh ribu pulau pulau besar dan kecil serta benua benua di seluruh pelusuk dunia. Kejadian tersebut tidak sedikit pun menjejaskan penghuni dataran rendah, dataran atas dan yang lainnya. Kemudian dibinasakan pula kaum ke2, kaum penghuni dataran rendah-kaum Add/Atlantis di zaman Nabi Hud dengan ribut pasir di seluruh penjuru dunia. Akibat dari kejadian itu telah merubah bentuk mukabumi dengan terjadinya banyak kawasan berpadang pasir dan menjadikan dasar laut dipenuhi pasir serta air laut semakin meninggi dan daratan serta pulau semakin mengecil. Kekadian tersebut juga tidak menjejaskan penghuni dataran atas, bukit dan tinggi yang berhutan lebat dan kekal. Kaum ke12 yang dibinasakan Allah adalah kaum Saba' di zaman Nabi Sulaiman dengan banjir besar ke2 Al'Arim yang juga tidak menjejaskan penghuni dataran bukit dan tinggi. Bangsa Mala/Malayo Polinesia adalah bangsa primitif yang terselamat dari banjir besar, ribut pasir, halilintar dan Al'Arim dan terputus hubungan serta terpisah diberbelas ribu pulau dan tanah besar sehinggalah ditamadunkan oleh 6 putra Nabi Ibrahim yang berpecah dalam 3 kumpulan mengembangkan Ajaran Ibrahim: 1 kumpulan di kawasan penganut sembah patung/Hindu, 1 kumpulan lagi di kawasan penganut sembah berhala/Budha dan 1 lagi di seberang sungai kawasan penganut sembah api. Ajaran Ibrahim Agama mengesakan Mahapencipta dan tidak menyembah patung, berhala dan candi terus berkembang pesat dengan pusat pemerintahan di Burhama kemudian Burma dan kini Mynmar. Kejatian Melayu berlandaskan JAYA&RAYA-Sriwijaya, Darmasaraya, Sanjaya & Jayawara keturunan cucu cicit putra putra Ibrahim terus berkuasa sehinggalah Jayawara putra Sanjaya berkahwin dengan putri Maharaja Hindu Budha yang menamakan pulau Nusakambangan Asalnya ke Pulau Jawara dan menamakan natif pulau dan bangsa Mala lelaki dan perempuan yang dipungut dari berbelas ribu pulau dijadikan kuli, buruh, penternak, petani dsb dengan panggilan Wong Jawa. Menurut konsepsi Sanjaya Brahma...Alam Melayu dulunya meliputi Nusantara (kini Sumatera), Nusakambangan (kini Jawa), Nusa Antara (kini Sulawesi, Kalimantan, Muluku, Ambon dsb), Nusa Tanggara, Nusa Kancana (kini Malaysia) dan Nusa Rantang (kini Selatan Siam, Campa, Kambodia, Filipina dll) bernaung di bawah 1NUSA, menuturkan 1 bahasa dan mengamalkan 1 budaya MELAYU.

Tanpa Nama berkata...

BANGSA MALA yang mebentuk beratus suku antaranya Melayu, Minang, Mendiling, Rawa, Batak, Kerinci, Betawi, Jawa, Bauyan, Sunda, Madura, Bugis, Banjar dan beratus ratus lagi suku serta dilek adalah Kaum PALING PRIMITIF di antara semua kaum dalam dunia...kaum berbatang hidung tapi tak mancung, berhidung kembang, hidung pesek, pendek, kemetot, muka bersegi, bulat, boroi, telinga capang, dagu kebawah, keding dan entah apa apa lagi yang amat ketara perbezaannya dengan bangsa bangsa lain di dunia...apatah lagi bangsa eropah mahu pun dari Bani Israel yg hilang juga salasilah Ibrahim. BANGSA MALA adalah bangsa yg menurut perintah, dicucuk hidung oleh Maharaja dan bala tentera Hindu Budha yg dibawa dari India dan Kambodia, kecuali yg menganut Brahma. JULANGLAH ISLAM, JUNJUNGLAH AL'QURAN dan DUKUNGLAH SUNNAH.

Tanya Khidir berkata...

Ahlul-Bait lahir dari Nasab Putri ke Nasab Putri. Putra Ahlul-Bait yang lahir dari Nasab Putri akan terputus dengan sendiri Ahlul-Bait pada keturunan berikutnya. Putri dari Putri Putri Rasulallah SAW. Putri dari cucu permpuan Rasulallah SAW. Putri dari cicit perempuan Rasulallah SAW dan seterusnya. Mana mana Putra yang dilahirkan oleh mana mana Putri dari Nasab Ibu itulah yang bergelar Ahlul-Bait. Sehingga saatnya lahir Muhamad bin Abdullah.

manungso jowo berkata...

Jawa bukan melayu,papua bukan melayu,ntt bukan melayu.jadi kami bukan keturunan israel.hahah jawa sudah ada sebelum melayu.jepang baru baru ini juga mengakui secara resmi bahwa nenek moyang mereka adalah orang jomon/jowo/jawa.jadi jelas kami bukan melayu.lhawong bosone we bedo adoh og lek...adate yo ora mirip blas,gek endi seng jare jowo ki melayu?sembrono kwe kabeh!!

fix berkata...

Kajian yg sgt mendalam dan membuka mata org2 islam supaya bersatu. Moga dpt pntnjuk dari Allah dpilih keturunanku menjadi tentera imam mahdi kelak, in shaa Allah

Tanpa Nama berkata...

Jawa berasal dari kerajaan JAWAKA...Kerajaan yg pada awalnya menerima Buddha dan kemudiannya menerima Hindu...lari ke pulau tinggalkan negeri membentuk kerajaan baru dipanggil Kerajaan Jawa...di zaman Srivijaya mana pernah wujud nama Jawa? Keturunan Raja Jawaka yg juga menggelarkan rkyatnya sebagai Wong Jawa adalah satu satunya keturunan pengkhianat Bangsa Mala yg jika diperhatikan hingga ke hari ini masih mengekalkan ketaksubannya pada pengaruh Hindu+Buddha...lihat saja budaya jawa, Tarian Jawa, Wayang Kulit, Kuda Kepang, Mrnahora/Menora, Gamelan dsb masih kental dan pekat dngan Hindu Buddhanya...terkangkang kangkang macam berok atau lebih dekatnya Yahudi mabuk...bkan itu saja malah bahasa Jawapun amat pekat dengan pengaruh Hindu kunonya...selain dari campuran bhsa Malayo Polinesia/Austronesia dan Indocina...lebih teruk lagi jika dilihat di Indon...masyarakat Jawa masih lagi kental mempertahankan nama nama berunsur hindu pada nama zuriat meraka seperti KARNO, KARTOLO, KARTINI, KARTO, BAMBAN dan entah apa apa lagi nama yg kotor dan hina yg bertentangan terus dari saranan nama nama pilihan Islam. Hidup Hindu, Hidup Buddha, Hidup Jawa!!!

Unknown berkata...

Kerajaan dan Bangda Mala jauh sebelum Masehi menganut AJARAN IBRAHIM, ajaran megESA dan menTAUHIDkan MAHAPENCIPTA, mengamalkan upacara IBADAH KORBAN sempena gantian korban Ismail Putera Ibrahim AS, tidak menyembah patung maupun berhala. Ajaran Ibrahim disebarkan oleh Raja Agung Iskandar Zulkarnaen bersama orang kanam baginda Balya ibni Malakan atau Nabi Allah Khidir melalui Jalan Sutera di Selatan dan Utara India dan kemudiannya ke Campa sebelum ke Kedah Tua (rujuk:Tapak Warisan Sungai Batu dan Lembah Bujang yg disalahtafsirkan sebagai penganut Buddha dan kemudiannya Hindu). Kerajaan awal dan Bangsa Mala yg menerima Ajaran Ibrahim digelar MALA-UR (Ur adalah nma negara tempat kelahiran Nabi Allah Ibrahim di bawah Kerajaan Cheldina). Kerajaan Kedah Tua di zaman tersebut menjalankan pemerintahan dengan mendirikan 1 Kerajaan Besar dan 2 Kerajaan Kecil. Kerajaan Besar Kedah Tua berpusat di Katarram (kini Negeri Kedah), Kerajaan Kecil Katarram Kandis (kini Kampung Hutan Kandis Kedah) dan Kerajaan Kecil Katarram Jambi (kini Kampung Bukit Jambi Kedah). Apabila Kerajaan Miritim diperkenalkan kemudiannya Kerajaan Kedah Tua melebarkan sayapnya ke Tanah Seberang dan mendirikan Kerajaan KEDAH MALA-UR JAMBI dan KERAJAAN MALA-UR KANDIS (kini Pulau Sumatera). Antara Kerajaan Kerajaan lain yg menerima Ajaran Ibrahim termasuk KERAJAAN PAHANG TUA (Kuantan), KERAJAAN TERENGGANU TUA, JOHOR KUNO dan LANKASUKA, kesemua kerajaan tersebut juga mendirikan keajaan berkembar di Tanah Seberang yg dikenali sebagai KERAJAAN MALA-UR KUANTAN SENGIGI, KERAJAAN TERNGGANU RIAU, KERAJAAN JOHOR RIAU, manakala KERAJAAN LANGKASUKA KUTEI pula mendirikan KERAJAAN KUTAI di pulau Kalimantan. Bertentangan dengan KERAJAAN JAWAKA menerima Buddha dan kemudiannya Hindu, KERAJAAN GRAHI menerima Hindu dan KERAJAAN MERDALONG MEDANG juga menerima Hindu. Ketiga tiga kerajaan Kafir berkenaan mendirikan kerajaan berkembar di pulau hujung atau Pulau Kambangan dan mendirikan Kerajaan Jawa, Kerajaan Sunda dan Kerajaan Medang Kamulan di pulau yg sama (kini Pulau Jawa). Kerajaan Mala-Ur kemudiannya dikenali sebagai KERAJAAN MELAYU dan dengan gahnya mengamalkan budaya KEPERIBADIAN MELAYU...Tarian Asli Melayu, Lagu Asli Melayu, Alat Musik Melayu, Pakaian Tradisional Melayu, Senibina Melayu, Seni Kraf Melayu dsb. Manakala Jawa, Sunda dan Madura kekal dengan pengaruh HINDU BUDDHAnya hingga ke hari ini.

Tanpa Nama berkata...

Menurut Al Quran, Words of God...Nabi Allah Ibrahim AS cuma mempunyai 2 isteri iaitu Siti Sarrah dan Siti Hajjar dan mempunyai 2 putera iaitu Ismail dan Ishak...dari mana pulak munculnya isteri ke3 Nabi Allah Ibrahim yg bernama Qethura tu. Dalam hal nie tak kan Al Quran brbohong kot?. Merujuk pada nama nama kerajaan awal bangsa Mala yg terdapat di Semenanjung sememangnya menyamai nama nama kerajaan bangsa Mala di Sumatera sebagai contoh: Kerajaan Kedah Jambi, Sumatera. Kerajaan Kuantan Sengigi, Sumatera. Kerajaan Kandis, Sumatera. Kerajaan Terengganu Riau, Sumatera, Kerajaan Johor Riau, Sumatera. Kerajaan Kelantan Siak, Sumatera. Kerajaan Seremban, Sumatera Barat...kini kesemua kerajaan berkenaan telah dibumihanguskan oleh Bung Karno.

Tanya Khidir berkata...

Selain dri kisah Qethura, kelahiran Muhammad ibni Abdullah atau Imam Mahadi dan turunnya Nabi Isa Al Maseh juga tidak disebutkan dalam Al Quran, cuma berpandukan pada hadis. Didalam KHUTBAH AKHIR RASULALLAH SAW baginda menyebut mengamanhkan 2 pekara dan jika berpegang padanya nescaya kita tidak sesat...tidak lain dari AL QURAN dan SUNNAH baginda...tidak disebut pun hadis...sebagaimana yg kita ketahui 11 imam hdis wafat dibunuh dan diracun atas dasar KONSPIRASI...kitab kitab hadis munah dibakar dan dicetak semula dalam keadaan telah dipinda. Samalah halnya dengan pemahaman tentang AHLUL BAIT dan BANI. Menurut Al Quran dalam surah Al Ahzab Ahlul Bait merujuk pada isteri isteri Rasulallah SAW. Dalam kisah Al Kisa' atau jubah pula Ahlul Bait merujuk pada Rasulallah SAW sendiri, Puteri Fatimah Az Zahara, Syidina Ali, Hussein dan Hassan RA. Di sini jelas menunjukkan Fatimah Az Zahara adalh bermulanya DARAH KETURUNAN AHLUL BAIT bermaksud AHLI RUMAH merujuk pada FEMANINE GENDER atau MATRILINEAL atau RAHIM IBU manakala Hassan dan Hussein RA adalah PUTERA AHLUL BAIT atau anak mukjizat. Darah keturunan diteruskan oleh cucu perempuan Nabi Ummu Khalthum dan Zainab. Cuba renungkan: apabila dibacakan TALKIN pada Hassan atau Hussein "Wahai Hussein BIN Fatimah..." siapa Fatimah? Pastinya puteri Nabi, begitu juga apabila dibacakan talkin pada anak anak Ummu Khalthum dan Zainab, tentulah kedua duanya cucu Nabi...begitulah seterusnya KETURUNAN RAHIM IBU Nabi hingga ke saat ini akan tetap menjurai pada Nabi. Berlainan pula jadinya pada SALASILAH KELUARGA atau BANI yang bermaksud bin/binti/ibni dsb...jika dibacakan TALKIN pada anak anak Hassan atau Hussein...pastinya tidak menjurai pada Nabi, kerana ibu pada anak anak mereka bukan dari Keturunan Nabi. Jadi atas dasar apa Syed dan Syarifah dianggap keturunan Ahlul Bait??? Yg jelasnya tidak ada seorangpun putera dan puteri Nabi yg nama mereka bermula dengan Syed dan Syarifah. Jangan sampai Salasilah Keluarga diukur sebagai DARAH KETURUNAN, darah keturunan itu dari RAHIM IBU dan jangan sesekali menyamakan antara NASAB dengan AHLUL BAIT...Nasab itu Nasab dan berdiri dengan sendirinya. AHLUL BAIT itu AHLUL BAIT juga berdiri dengan sendirinya...dikhususkan pada FATIMAH AZ ZAHARA dan dijunjung oleh ADAT PEPATIH/PAPATIAH NAN SABATANG di N9 dan Ranah Minangkabau...berlandaskan pada putusnya Nasab bapa Nabi, Ibu Kamu, Ibu Kamu dan Ibu Kamu, satu anak perempuan itu baik, dua lagi baik dan 3 keatas lebih baik, sandaran Syurga dibawah tapak kaki ibu, sabda Nabi supaya menjaga wnaita dan anak perempuan kamu serta Juz An Nisa' itu adalah Surah Wanita...dan Nasab bapa ditahap ke4 pula adalh pemimpin, imam, raja dan wali wali wanita.

Tanpa Nama berkata...

Berpandukan pada semua komentar yg terdapat di blog ini maka jelaslah Nabi Allah Ibrahim AS (setelah dirujuk dari Al Quran) cuma beristerikan 2 wanita, negara Ur di bawah Kerajaan Cheldina adalah nama negara tempat kelahiran baginda, Raja Agung Iskandar Zulkarnaen dan Balya Ibni Malkan atau Nabi Allah Khidir pernah belajar Ajaran Ibrahim serta diamanahkan supaya menyebarkan ajaran tsb, dsb. Selain dari itu kaum pertama dari 12 kaum yg dibinasakan Allah di zaman Nabi Allah Nuh iaitu kaum Lumur/MU atau Lumeria yg totally submergerd di dasar laut, kaum Add atau Atlantis di zaman Nabi Allah Hud yg dibinasakan dengan ribut pasir yg teramat dingin, terggelam dibawah padang pasir, begitu juga dengan kaum Saba' yg dibinasakan dengan banjir besar Al Arim di zaman Nabi Allah Sulaiman di Negara Iram...amat jelas dibuktikan oleh Al Quran. Termasuk juga dengan jarak usia sejak Nabi Allah Adam dan Siti Hawa diturunkan ke dunia...manusia pertama dijadikan Allah dari Kalimah KUN FAYAKUN hingga kesaat ini amat nyata dan tepat diberitakan oleh Al Quran dalam lingkungan 10 ribu tahun (terbukti satu pembohongan seluas samudra dikatakan terdapat penemuan fosil manusia berumur berbelas, beratus dan berjuta tahun). Dalam hal Ahlul Bait dan Nasab juga amat ketara perbezaannya dari apa yg dijelaskan oleh Al Quran...di sini nampaknya ada dua golongan manusia yg menjunjung 2 kategori gender...MATERILINEAL dan PATRILINEAL...satu menjunjung darah keturunan (Ahlul Bait) manakala satu lagi menjunjung salasilah keluarga (Bani)...Imam Mahadi atau Putera Ahlul Bait yg bakal diiringi 313 pemuda Bani Tamim (keluarga Tamim) dan disertai oleh Putera tidak berbapa Isa Al Maseh...nampak gaya Adat Pepatih yg menjunjung PERUT IBU atau AHLUL BAIT itu juga amat benar ikutannya...klu gitu bknlah Jawa, Melayu, Bugis dsb itu Jawa, Melayu dan Bugis jika ayah meraka dari keturunan yg sma...kna ikut kerurunan ibulah jawabnya...RESOVE dan FALLING ACTIONSnya setelah melalui EXPOSITION, INCITING INCIDENT, RISING ACTIONS, DRAMATIC MOMENTS dan CLIMAXnya...apa saja hujah, hujat dan pendapat yg ingin diutarakan hendaklah berpandukan AL QURAN dan SUNNAH...rujuk jugaklah HADIS...barulah boleh jumpa 1st TURNING POINT, CRISIS, 2 nd TURNING POINT...MEETING POINT dan keputusannya...

bledeg123 berkata...

assalamualaikum wbt blogger tanpa nama.. menghayati komen anda saya berpendapat anda orang yang berilmu tetapi terlalu sentimen dengan perasaan anda sehingga tidak islamic menghina bangsa JAWA. Jika anda human being n muslim anda akan berbalik kepada ajaran nenek moyang anda bahawa HANYA YANG DEKAT DISISI ALLAH ADALAH ORANG YANG BERTAQWA.Bukan dari suku mana asal bangsanya. atau mungkin anda dengan tiada nama adalah tiada bangsa @ is not human being @ animals etc

bledeg123 berkata...

hi blogger tanpa nama
jiwailah lagu warisan anak kecil main api utk majukan bangsa kita
atau jiwai asmaul husna supaya anda menyayangi sesama manusia tewrutama manusia yang bershahadat

bledeg123 berkata...

hi blogger tanpa nama
brapa banyaak lu punya turning point n crisis daa...
masih lu belum jumpa lu punya asal usul sbb lu history blind
cuba lu baca penemuan fosil manusia asal dunia dimana
di JAWA bro...
jangan ego n tk mahu ngaku lu dolu dollu adalah dari tukang sapu kraton majapahit..
ehhe.. ehhee.. sorry bro..

Unknown berkata...

Sejarahwan ngaco .... contoh bangsa inlander... minder.... rendahdiri.....
.
Masjid2 di desa2 indonesia masih menggunakan bedug... bahkan masjid agung istiqlal sampai skrng menghunakan bedug......
.
Sejarah melayu:
Ketika pasukan singosari yg dipimpin maheso anabrang mengadakan ekspidisi ke semenanjung, ketika mendarat dipantai ditemukan bangsa primitif yang ketakutan dan lari ke hutan karena melihat pasukan mendarat...
Pasukan singosari menyebut mereka 'mlayu nyang alas' alias 'lari ke hutan'. Utk selanjutnya mereka disebut bangsa mlayu atau melayu alias bangsa yg melarikan diri karena ketakutan.
Ekspidisi pasukan singosari yg tadinya tdk diberi nama akhirnya diberi nama ekspidisi pamalayu.
.
Asal nama tumasik dan singapura:
Ketika pasukan singosari mendarat di sebuah pulau yg diihuni para bajaklaut/perompak, mereka menemukan macan peliharaan bajak laut dipantai. Ramai2 mereka berteriak 'keTemU MAcan hing giSIK' atau ketemu macan dipantai. Lama2 pulau tsb disebut tumasik.
Lain prajurit lain perwira. Klo perwira menghendaki pulau tsb dinamakan sama dg asal negaranya tapi tdk boleh sama namanya, yg boleh sama hanya maknanya.
Maka dipanggillah punjangga yg dibawa pasukan iyu untuk mecari nama yg dikehendaki. Dan diambillah nama singa puri/pure/pura yg artinya kraton atau intinya singa yg sama artinya dg sarinya singa dari singosari.
.
Utk selanjutnya nama singapura kalah pupuler dg nama tumasik 'ketemu macan hing gisik'.
.
Baru setelah rafles menguasai pulau itu, namanya tumasik diganti dgn nama singapura.
Sungapara juga nama putri dari pulau bawean diakhir kerajaan mojopahit dan awal perkembangan islam. Putri singapura dari bawean sangat berperan dlm kejatuhan mojopahit.
Harapan rafles memberi nama itu agar pulau itu selincah putri bawean yg mirip kijang bawean dan mengingat pendaratan pasukan singosari dipulau itu, juga bisa bertahan dan kuat seperti kijang bawean. Harapan rafles terbukti sekarang......

SingaHitam berkata...

Bismillahir Rahmanir Rahiim
Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi

Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
Markas Besar Angkatan Perang
Khilafah Islam
Ad Daulatul Islamiyah Melayu

Mengeluarkan Pengumuman kepada
Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia


PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

MULAI HARI INI
YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
BERLAKULAH PERANG AGAMA
BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM DAN DINUL BATHIL
BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DI SELURUH DUNIA
MEMBUNUH DAN TERBUNUH FI SABILILLAH

“Apabila sudah habis bulan-bulan haram itu, maka BUNUHLAH orang-orang musyrikin itu di mana saja kamu jumpai mereka, tangkaplah mereka, tawanlah mereka, dan intailah di tempat pengintaian. Jika mereka bertaubat dan mendirikan shalat dan menunaikan zakat, maka berilah kebebasan kepada mereka untuk berjalan. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”
(QS. Al-Taubah [9]: 5

“Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah)..
(Q.S: al-Baqarah: 191-193).

“Sesungguhnya Aku bersama kamu, maka teguhkan (pendirian) orang-orang yang telah beriman”. Kelak akan Aku jatuhkan rasa ketakutan ke dalam hati orang-orang kafir,maka penggallah kepala mereka dan pancunglah tiap-tiap ujung jari mereka.
Qs. Al-Anfaal :12

Apabila kamu bertemu dengan orang-orang kafir di medan perang maka pancunglah batang leher mereka.
Qs. Muhammad : 4

Maka berperanglah kamu pada jalan Allah, tidaklah kamu dibebani melainkan dengan kewajiban kamu sendiri .
Al-Baqarah : 190

Telah diizinkan berperang bagi orang-orang yang diperangi, karena sesungguhnya mereka telah dianiaya.
Dan sesungguhnya Allah, benar-benar Maha Kuasa menolong mereka itu,
Al-Hajj (22) : 40

BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
DARI HULU HINGGA HILIR

MEREKA YANG MEMATUHI DAN MELAKSANAKAN PENGUMUMAN INI
ADALAH TENTARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH
SEDANGKAN YANG RAGU DAN MENOLAKNYA MAKA
MEREKA SECARA OTOMATIS MENJADI MUSUH ISLAM YANG HARUS DIHANCURKAN.

WAHAI PARA IKHWAN JANGAN PERNAH TAKUT PADA MEREKA,
UBUN-UBUN MEREKA SEMUA BERADA DALAM KEKUASAN DAN KEHENDAK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA.

HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
KHALIFAH IMAM MAHDI.

Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
Maha Penyayang.
Al-Baqarah : 192-193

SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

Tanpa Nama berkata...

Sejak Adam manusia pertama diturunkan ke dunia hingga ke hari ini mengikut pengiraan Al Quran hanya sekitar 10 ribu tahun...fosil binatang or haiwan jenis apa plk tu yg dijumpai di jawa??? Beruk Jowo ke?

Tanpa Nama berkata...

persamaan DENGAN MELAYU DAN YAHUDI ADALAH MELALUI propaganda nazi membenci yahudi, adalah yahudi lelaki pemalas, keluarga pengotor, suka berniaga untuk mewah dan mengamalkan cara samseng, meguasai sesuatu kawasan orang lain dan sangup bergaduh kerana tanah sekangkang kera, suka berhijrah untuk ke tempat orang kaya, membuka sekolah kitab tetapi ajar politik dan ownwer sekolah kitab berjaya dalam berniagaan kononya, anak kecil eminta sedekah demi agama, meminta derma, perempuan banyak buat kerja, mendiminasi sesuatu perniagaan secara total dan melupuskan pesaingnya dengan keji. sikap perkauman dalam meluluskan peperiksaan kaum mereka sendiri untuk peluang kerja lebih cerah, memilih kaum mereka saja dalam sesuatu badan kerajaan, hasilnya amerika syarikat , tidak dikatakan mereka bodoh ,mereka bijak semuanya, tetapi anda kaji la sendiri, malaysia menuju ke arah ini. kalau salah sila perbetulkan, ini berdasarkan kajian tak bertauliah.........

Tanpa Nama berkata...

betul ke melayu suku yahudi yang hilang?

antihipokrit berkata...

Amin..

antihipokrit berkata...

Amin..

Tanpa Nama berkata...

.Yahudi kaji bani manseh kita pula dedahkan macam-macam.Cerdik ke bodoh cara ini.Allah tutup kita pula dengan kaedah DNA memdedahkan.Diam itu lebih baik.

Tanpa Nama berkata...

.Yahudi kaji bani manseh kita pula dedahkan macam-macam.Cerdik ke bodoh cara ini.Allah tutup kita pula dengan kaedah DNA memdedahkan.Diam itu lebih baik.

Unknown berkata...

PATUT PUN PERANGAI MACAM LAHANAT KEBANYAKKAN MELAYU NI,ADIK BADIK YAHUDI GOPENYER..BINATANG SIAL PUNYA TALI BARUT DAAJAL

Tanpa Nama berkata...

kah kah..padan muka kene maki...rasis sangat...bangga sangat..klo jauh dari islam..celah mananya nk jd pejuang agama..semua ni poyo..fakta rekaan..aku melayu..aku x percaya dgn semua ni...singohsori?sejak bila kerajaan melayu gangga negara,langkasuka dan pan pan lebih muda dari singosori?ini sangat kelakar dan taksub

Tanpa Nama berkata...

sunaryo..singohsori 1000++..gangga 100ad..langkasuka 100-200 ad,panpan 200-300 ad...1000 masehi lebih tua dari 100 masehi..ini sangat kelakar dan buta sejarah..kihkih..kerajaan benua lebih muda dari kerajaan pulau..ini juga kelakar..kihkihkih

Unknown berkata...

Sangat berguna infonya

Tanpa Nama berkata...

Indeed He knows everything that we dont .

Tanpa Nama berkata...

MBULET...TAK BERUJUNG...TAK BERDASAR...ANEH & MEMBINGUNGKAN!!

Unknown berkata...

sila rujuk kitab ibnu kathir menceritakan ttg Siti Qanturah isteri nabi ibrahim yg ketiga berasal dari kemboja lama.

Tanpa Nama berkata...

ada 11 suku yang hilang.. semuanya akan kembali ke tanah yang dijanjikan dan akan membunuh yahudi..