Khamis, 14 Julai 2011

“PAPA HEBAT .....” kata anaknya.

SIAPA LEBIH JIJIK DALAM PERMAINAN POLITIK ......... sudah terang lagi bersuluh.


Apa kata bang Nuar ......




Apa pula kata bang Hadi ......

Kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah diberi layanan buruk oleh polis selepas ditahan kerana menyertai perhimpunan haram Bersih pada Sabtu lalu, merupakan satu usaha terakhir untuk meraih simpati rakyat terhadap masa depan politiknya.

Pengerusi Pertubuhan 4 Justice, Annuar Basiran berkata, Anwar Ibrahim gagal membohongi rakyat apabila tuan punya badan, Datuk Seri Hadi sendiri lebih rela untuk bercakap benar, dengan menafikan dakwaan Anwar tersebut.

“Pengakuan Abdul Hadi sendiri di Kuala Terengganu bahawa beliau diberi layanan yang baik oleh polis sepanjang ditahan bercanggah dengan dakwaan Anwar ketika berceramah di Pulau Pinang bahawa Abdul Hadi telah diseret dan dihumban ke dalam lokap.

“Malah Hadi sendiri mengakui polis bukan sahaja telah melayan beliau dengan baik, malah semua peserta perhimpunan Bersih yang ditahan, telah diberikan layanan yang baik sepanjang tempoh tahanan,” ujarnya yang juga Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Sepang.

Sehubungan dengan itu, Pertubuhan 4 Justice mengesa pihak berkuasa khususnya pihak PDRM mengambil tindakan tegas terhadap Anwar yang terbukti bukan sahaja membohongi malah menghasut rakyat dengan tohmahan dan tuduhan yang cukup jijik terhadap pihak PDRM yang selama ini telah menyumbang jasa dan bakti demi menjaga keharmonian rakyat.

“Apa sebenarnya permainan yang hendak dimainkan Anwar lagi dengan mengaitkan Hadi dalam permainan penipuan dia. Adakah dengan meletakkan Hadi sebagai mangsa pihak polis, dia percaya bahawa penyokong Pas akan marah dan menuntut bela dan membalas dendam terhadap pihak polis.

“Cukup-cukuplah Anwar, jangan cuba lari dari kenyataan bahawa apa yang dia buat selama ini, sehingga membawa kepada peristiwa Perhimpunan Bersih baru-baru ini sekadar untuk menyelamatkan dirinya dari kes liwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari selain memesongkan isu video seksnya bersama seorang wanita Cina sebagaimana yang didedahkan oleh Datuk T baru-baru ini,” tambahnya lagi.

Permainan Anwar tegas beliau cukup terancang dan rapi.

“Jika sebelum ini, dia dan isterinya berjaya memesongkan isu ‘kekecohan pemilihan PKR’ dengan isu penganugerahkan gelaran `Anugerah Tuhan’ kepada Anwar, kali ini Bersih dijadilan alat untuk menyelamatkan dirinya dari isu liwat dan video seksnya.

“Kita semua terpedaya. Sejak mereka meng’uar-uarkan isu Perhimpunan Bersih 2.0, kita semua seakan-akan terlupa isu liwat dan video seksnya. Habis semua dipesongkan kepada isu Bersih, inilah kecekapan Anwar yang sebenar untuk memerangkap kita dan melarikan dirinya dari soal kerosakan akhlaknya sebagai pemimpin Agung pakatan pembangkang,” ujarnya.


Penyokong pembangkang kecewa apabila Hadi Awang bercakap benar .......

http://www.tawanmalaysia.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=tag&tag=hadi%20awang%20layanan%20polis%20baik

MENGAPA TUAN GURU HAJI HADI BERUCAP SEPERTI AMATUR POLITIK?

Silat politik begini mudah saja dilipat dan ditunduk umno. Kalau ini keluar dari mulut ahli parti bawahan tidak mengapa.

Kalau ini keluar dari pimpinan peringkat kawasan tidak mengapa. Tapi ini keluar dari mulut presiden.

Ya....Hakikatnya tuan guru dilayan baik pdrm kalau menurutnya.

Tapi.... Ini bukanlah cara bersilat politik dengan UMNO.

- Dato seri ditembak tepat dengan kelongsong gas pemedih mata.
- Abang mat dilanggar trak polis.
- 1,700 rakyat ditangkap.
- Ratusan cedera.
- Ribuan rakyat dibedil gas pemedih mata.
- Seorang meninggal dunia.

Lalu...

Seorang presiden mengucap seperti amatur politik...."polis beri layanan istimewa...". Apa pun hakikatnya, ia tidak mencerminkan realiti yang berlaku pada ribuan rakyat di himpunan bersih 9 julai.

Syabas TV3 dan UMNO....!. Kamu berjaya patahkan segala serangan media baru pakatan rakyat. Aku salut penerbit buletin utama malam ini.

Kami barisan blogger dan media baru pakatan dan rakyat yang turun ke himpunan bersih telah pun dibidas dengan ucapan 53 saat seorang amatur politik.

Nasib baiklah ada group PAS reform. Dah sampai masa......
Kami bersama kamu wahai pas reform.

0 ulasan: