Sabtu, 30 Julai 2016

MENYESAL KUNUN ......


Kalau dia cakap depan aku ..... bukan setakat aku tak simpati malah aku sepak dan ludah mukanya ....... 

“Saya menyesal kerana meruntuhkan patung itu. Saya mahu Saddam Hussein kembali. Walaupun beliau membunuh ramai ahli keluarga saya, tetapi beliau jauh lebih baik berban­ding ahli politik yang menguasai Iraq selepas pencerobohan AS." 

Untuk apa menyesal .... untuk apa menangis
semua itu sudah tiada gunanya
Lelaki terbabit, Kadhim Hassan Al-Jabouri, 58, turut menegaskan Iraq sememangnya berada dalam keadaan yang lebih baik ketika di bawah pemerin­tahan Saddam.

Malah beliau mahu bekas Presiden AS, George W. Bush serta bekas Perdana Menteri Britain, Tony Blair dibicarakan kerana telah ‘merosakkan’ Iraq.

Bukan George W. Bush dan Tony Blair yang patut dihukum tetapi rakyat Iraq yang menjemput 'syaitan dan iblis' untuk menganyang negara mereka.

Buka setakat 'nasi sudah menjadi bubur' tetapi negara Kadhim Hassan Al-Jabouri sudah menjadi 'bubur' punah ranah hancur berkecai menjadi tanah perkuburan besar. Anak haram pun ramai yang dilahirkan oleh rakyat Iraq yang menjadi mangsa seks iblis dan syaitan. Menyesal sudah tiada gunanya. Tanggunglah derita sampai bila2 yang entah ada atau tidak penghujungnya bagi menikmati semula keindahan, kemewahan dan kesenangan yang dinikmati seperti sebelum perang.

Berpuluh tahun sudah berlalu namun keganasan
tidak pernah ada surutnya. Hari-hari nyawa terkorban
Inilah akibatnya bila rakyat mengikut telunjuk pembangkang yang gila nak berkuasa. Tak perlu menyesal atau menangis. 

Mungkin Malaysia juga akan mengalami nasib yang sama jika rakyat tolol seperti Kadhim Hassan Al-Jabouri percaya dengan fitnah pembangkang dan Tun M.

Janganlah nanti bila Malaysia sudah jadi seperti Iraq dan Libya ada macai pembangkang menyesal macam Kadhim Hassan ..... kalau menyesal depan aku memang tapak kaki singgah kat muka la jawabnya.

0 ulasan: