Sabtu, 30 Julai 2016

DUN KATA PERGI ..... PENJARA KATA MARI .....

Ketahuilah bahawa Allah Maha Besar. Allah Maha Mengetahui. Allah Maha Adil.

Ketahuilah bahawa yang baik akan dibalas dengan kebaikan dan yang jahat juga akan dibalas dengan kejahatan.

Tidurnya sudah tidak lena. Cakapnya sudah merepek. Otaknya sudah celaru. Semuanya semakin kabur kelihatannya. Yang semakin jelas hanya bilik berjeriji besi.

Suara lantangnya sudah kendur. Keangkuhannya sudah luntur. Kesombongannya sudah sudah melemah. CAT sudah jadi DOG atau PIG.

Dulu masa orang kena bukan main angkuh kununnya benci rasuah. Benci kerajaan rasuah. UMNO rasuah. BN rasuah. Rupanya diri sendiri yang rasuah. Benarlah peribahasa mengatakan "Mengata dulang paku serpih .... mengata orang dia yang lebih".

...... "Ketika saya dipenjara, DAP menganggap ianya merupakan suatu kejayaan besar kepada mereka. Jadi, sungguhpun saya bersimpati terhadap Lim, saya rasakan kenyataan paling tepat kepada DAP sepertimana yang disebut oleh Naib Presiden Parti Cinta Malaysia Datuk Huan Cheng Guan adalah, padan muka."

Pemimpin2 dan macai2 selalu mempersendakan DS Najib setiap kali beliau menunaikan Umrah. Tunai umrah guna duit rakyat yang dicuri, tunai umrah nak tunjuk alim, perasuah tunai dapat pahala ke dan lain2 fitnah dan penghinaan terhadapnya.

Tapi mereka lupa bahawa doa yang mustajab adalah di hadapan Kaabah. Alim ulama pernah menyebut berdoa dengan hati yang ikhlas di hadapan Kaabah akan dimakbulkan Allah.

Setiap kali DS Najib datang ke Arab Saudi tu atas pelbagai tujuan, jemputan rasmi kerajaan, bagi ucap tama, cari peluang pelaburan untuk negara dan sebagainya, beliau tidak pernah gagal melakukan ibadah tersebut dan berdoa di depan Kaabah.

Tidak tahu apa yang beliau pohon dalam doa2 beliau. Mungkin beliau memohon kepada Allah swt diberikan petunjuk siapa musuh-musuh politiknya yang sebenar. Mungkin memohon supaya diberi pembalasan kepada orang2 yang menabur fitnah terhadapnya.

LGE kata UMNO dan BN berkonspirasi untuk memenjarakan beliau.

Betulkah?

Siapa pula yang berkonspirasi memenjarakan Datuk Dr. Khir Toyo dulu? PKR, DAP, PAS atau UMN/BN?

Atau mungkinkah doa DS Najib diperkenankan oleh Allah SWT?

0 ulasan: