Khamis, 22 November 2012

HANTU MAK LAMPIR KAYA RAYA ........

Ahli Parlimen Ampang yang juga pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) dipercayai memiliki kekayaan luar biasa dengan pembelian empat kenderaan mewah sejak bergelar wakil rakyat pada 2008.

Ahli Parlimen Ampang ini juga didakwa hanya memiliki kenderaan kecil dibeli pada 2005 tetapi kini mempunyai sebuah kenderaan mewah berharga RM355,000 selepas menjadi ahli Parlimen Ampang dan PKR membentuk kerajaan negeri di Selangor pada 2008.

Dari mana beliau memperolehi wang yang banyak sehingga mampu membeli kereta-kereta mewah tersebut. Ini tidak termasuk rumah yang beliau duduki. Banyak manakah elaun wakil rakyat beliau. Mungkinkah beliau mempunyai perniagaan sendiri. Tetapi kenapa kekayaannya melimpah ruah selepas beliau menjadi Yang Berhormat???

4 tahun jadi YB sudah mampu membeli 3 kereta mewah

MENGATA DULANG PAKU SERPIH MENGATA ORANG AWAK YANG LEBIH. Peribahasa ini memang sesuai untuk orang haramjadah. Tak sedar diri merempat ke negara orang mencari sesuap nasi celupar mulut pulak mengutuk kerajaan. Mulut longkang dia ibarat longkang-longkang yang menjijikkan yang ada di negara asalnya. Bukan nak berterima kasih malah mengutuk dan menghina kerajaan yang bermurah hati menerima dia sebagai rakyat negara ini. 

Orang ini digelar Mak Lampir . Tak tahulah apa sebab musababnya dia diberi gelaran itu. Tapi dia ini cukup licik dan mulutnya cukup berbisa. Pengikut dan penyokongnya dengan mudah diperbodoh-bodohkannya. Apa saja yang keluar dari mulutnya pasti seakan wajib dipercayai dan dipatuhi. Pengikut dan penyokongnya pasti akan mempertahankannya jika ada orang yang menafikan atau menempelaknya. Siapakah yang dimaksudkan ini???

Mak Lampir bersama bodyguardnya

Zuraida Kamaruddin di lahirkan di Bengkulu, Sumatera Indonesia. Akibat kemiskinan hidup pada masa itu di Indonesia keluarganya telah berhijrah ke Singapura. Ketika itu Singapura masih lagi berada dalam Persekutuan Tanah Melayu.

Selepas berlaku perpisahan antara Singapura dengan Malaysia keluarganya mengambil keputusan untuk memilih Malaysia sebagai tempat bermaustatin. Selepas itu mereka telah di beri kerakyatan Malaysia. Nama asal mereka sekeluarga juga dipercayai telah ditukar.

Kalau hidup di Bengkulu sudah tentu begini keadaan Mak Lampir

Sebelum di pilih sebagai Ahli Parlimen Ampang pada tahun 2008, Zuraida adalah seorang penjual buah di kawasan Ampang. Selain menjual buah beliau juga secara sampingan turut menjual ubat-ubatan tradisional termasuk minyak angin. kalau kita pernah pergi ke pasar Chow Kit dan melihat orang berjualan samalah seperti Zuraida berjualan ketika itu.

Penglibatannya dalam PKR bermula selepas dia menyertai sebuah pertubuhan pro pembangkang yang dikenali sebagai Gerakan Mansuhkan ISA. Hasil pergaulan dan perkenalan beliau dengan orang-orang pembangkang dalam pertubuhan itu membawa beliau menyertai PKR.

Kebetulan pada masa itu PKR berada dalam keadaan hidup segan mati tak mahu dan tidak ramai orang yang sanggup menerima jawatan-jawatan dalam parti.

Kesempatan yang sangat berharga itu diambil oleh Zuraida untuk menonjolkan diri dan meraih pengaruh dan sokongan dengan suara-suara lantangnya yang akhirnya membawa beliau berjaya memegang jawatan Ketua Wanita PKR.

Mulut longkang yang busuk Zuraidah menjerit-jerit, melaung-laungkan kata hina memaki PM Najib setaraf babi apabila menyebut "Najib Pandi Kutty", "Polis Pandi Kutty", "Mahkamah Pandi Kutty". Klik sini untuk lihat klip video.

Zuraida yang terkenal dengan bau badan yang masam di kalangan orang-orang PKR telah dipilih oleh PKR untuk menjadi calon mereka di Ampang dalam PRU ke 12 memandangkan pada waktu itu tidak ramai orang-orang PKR yang berminat untuk jadi calon. Tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu. Zuraida menang di Ampang dan dalam masa yang sama PKR berjaya membentuk kerajaan di Selangor. Ramai orang-orang PKR yang terlopong melihat orang yang selalu diperli dengan bau badan masam sebelum itu diangkat sebagai ahli parlimen oleh pengundi-pengundi Ampang.

Bermula Mac 2008 kehidupan Zuraida sekeluarga berubah setelah bergelar wakil rakyat di sebuah negeri yang diperintah PKR. Zuraida tidak perlu lagi menjual buah. Selain sibuk sebagai ahli parlimen Zuraida juga sibuk memenuhi undangan-undangan ceramah di seluruh negara untuk membongkar ‘penyelewengan dan rasuah Umno’.


Sebelum menjadi wakil rakyat di negeri yang diperintah oleh PKR Zuraida hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi yang dibelinya pada tahun 2005. Itulah satu-satunya kenderaan yang dimiliki beliau pada masa itu.

No kenderaan : WNL 8994
No enjin : E94A84B
Model : Perodua Myvi 1.3 Ezi (Auto)
Tarikh daftar : 31.10.2005
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206

Namun seperti yang kami katakan diatas tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu. Daripada seorang penjual buah dan ubat-ubatan tradisional yang hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi kehidupan Zuraida berubah sekelip mata selepas menjadi wakil rakyat.

Beberapa bulan selepas diangkat sebagai ahli parlimen dan PKR membentuk kerajaan di Selangor Zuraida telah membeli sebuah kenderaan baru seperti berikut.


No kenderaan : WRL 575
No enjin : B5254 T2 A027402
Model : VOLVO XC90 2.5 T
Tarikh daftar : 01.07.2008
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206
Harga kenderaan : RM 355,000.00

Bayangkan daripada Perodua Myvi yang berharga RM 40k terus melonjak kepada Volvo yang berharga RM 355k. Itulah yang dinamakan rezeki.

Tahun 2009 tidak ada sebarang kenderaan baru yang dibeli oleh Zuraida. Manakala pada tahun 2010 Zuraida membeli sebuah lagi kenderaan seperti berikut.



No kenderaan : WTY 1547
No enjin : 2KD650 8915
Model : Toyota Hilux Double Cab 2.5 AT
Tarikh daftar : 31.05.2010
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206
Harga kenderaan: RM 99,000.00

Mungkin dua kenderaan baru belum mengcukupi untuk menggantikan Perodua Myvi yang dimilikinya sebelum itu, maka pada tahun 2011 Zuraida membeli lagi sebuah kenderaan seperti berikut.

No kenderaan : WNA 276
No enjin : 1KD687 8384
Model : Toyota Hilux Double Cab 3.0 AT
Tarikh daftar : 03.11.2011
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206
Harga kenderaan: RM 107,000.00

Nampaknya tiga kenderaan di atas masih belum mengcukupi lagi buat Zuraida, satu lagi kenderaan berikut dibeli tahun 2012.



No kenderaan : BLR 9680
No enjin : 1129 1331 8818 93
Model : Mercedes Benz E240
Tarikh daftar : 24.05.2012
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206

Sehingga setakat hari ini itulah kenderaan yang dimiliki oleh Zuraida sejak bergelar YB empat tahun lepas.

Semakan kami di laman web MyEG juga mendapati keempat-empat kenderaan Zuraida kecuali Mercedes E240 ada 20 saman tertunggak yang belum dibayar.

Kredit untuk PAPAGOMO

0 ulasan: