Selasa, 16 Ogos 2011

YANG HALAL DAN YANG HARAM ........



Membaca Al-Quran/tahrim menggunakan mikrofon haram kerana mengganggu orang lain .... tapi ceramah politik menggunakan mikrofon halal kerana tak mengganggu orang lain ........ nyanyok apa ke .....

Kalau dah nama pun khawarij,apa saja akan digunakan untuk menghalalkan cara. Jika benar bagai dikata tidak boleh membaca quran menggunakan speaker ,Tak apalah kita terima. Apa hal pula dengan mengadakan ceramah politik PAS didalam masjid terjerit jerit menghentam kerajaan diselang seli dengan maki hamun.

Semua orang tahu bila tazkirah politik dari kaum puak khawarij ni bermula mesti cukup kuat,bising dan sengaja meninggikan suara.Sampai pecah speaker berasap amplifier dikerjakan oleh puak tu.

Pok nik, mu ni cakap jangan la double standart, ceramah mu yang hina nabi apahal pulak?Boleh ka? Ceramah politik kaum puak mu dalam masjid boleh pulak? DAP masuk masjid pun boleh pulak?

KOTA BHARU -- Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan bacaan al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya.

Mursyidul Am PAS itu berkata perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.

Sehubungan itu, beliau menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu Subuh

"ceramah politik pakai microfon halal ...... mengaji Al-Quran pakai microfon haram

0 ulasan: