Selasa, 14 Februari 2012

'IMAM MAHADI' SOKONG ISRAEL .........???

Sebelum ini mereka kata dia anugerah tuhan. Seorang insan hebat yang bersifat amanah, tegas serta berani dan kewibawaannya terserlah sejak zaman remaja lagi. Selain itu, katanya, dia juga pernah melalui pelbagai cabaran seperti ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan dipenjarakan. Dia adalah seorang insan hebat yang memang dianugerahkan Tuhan untuk menjadi pemimpin rakyat.

Kemudian ada pula yang kias-kias dia sebagai 'Imam Mahadi'. 

......."Pemimpin itu sedang disiapkan. Dia sedang melalui series of trials ujian. Dia sedang di uji satu peringkat ke satu peringkat. Kalau calang calang orang menerima ujian itu sudah tentu lama binasa tetapi dia seorang yang kuat.. Makin di uji dia makin kuat dan sekarang ujianya peringkat akhir. Ujian kepada pemimpin itu di peringkat akhir, insyallah kalau lepas ujian ini dia akan bangkit memimpin umat dan waktu itu insyallah kita akan meraikan pembebasan Al Aqsa. 

Pemimpin itu sekarang ini menjadi penasihat kepada beberapa buah negara arab, 'leading arab countries' bukan negara arab yang miskin-miskin, negara arab yang kaya-kaya,  Saudi, Dubai, Emirates, Abu Dhabi. Ya, dia menjadi penasihat kepada beberapa buah negara arab. Dia juga dihormati di barat dan di timur. Dia boleh bercakap soal Islam di pentas antarabangsa. Orang hormat pendirianya. Orang hormat ketegasannya dan orang hormat prinsip agamanya. Tidak lain tidak bukan sedara anwar ibrahim .......

Hebat, memang hebat puji-pujian dan sanjungan terhadap manusia ini. Tiada yang terbaik di dunia ini selain daripadanya. Pendek kata tiada cacat cela yang ada padanya. Segala yang dikata betul belaka, Segala perbuatannya baik belaka. Segala suruhannya mesti dilaksana. Jika ingkar jadi derhaka.

Tetapi kadang-kadang bila terlalu taksub akal manusia seolah-olah hilang fungsi, hilang timbang tara, hilang kepercayaan agama. Tidak boleh beza antara kaca dan mutiara.

Bagaimana manusia hebat anugerah tuhan ini sanggup bersekongkol menyokong dasar keselamatan negara Israel iaitu bangsa penzalim kepada umat Islam Palestine? Yahudi zionis merupakan musuh Islam. Yahudi zionis merampas, menindas dan membunuh umat Islam, merampas masjid Al-Aqsa tempat suci ketiga penganut Islam. Yahudi zionis ini juga yang menjadi dalang kehancuran negara-negara Islam seperti Iraq, Afghanistan, Yemen, Tunissia, Lubnan dan Sudan.

Seperti dilaporkan Wall Street Journal, 26 Jan telah berkata “I support all efforts to protect the security of the state of Israel,” said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians”

Maksudnya; “Saya menyokong semua usaha untuk menjaga keselamatan negara Israel, kata Anwar, namun apa yang dia katakan itu tidak bermaksud dia akan membuka hubungan diplomatik dengan negara Israel, satu langkah yang menurutnya bergantung sama ada Israel akan menghormati aspirasi rakyat Palestin”.

Bagaimana 'Imam Mahadi' PKR ini hendak membebaskan Masjid Al-Aqsa kalau dia menyokong Israel? Hebat benar 'Imam Mahadi' ini sehingga bangsa paling degil dan kejam ini tunduk kepadanya dan membebaskan Al-Aqsa. Hebat benar dia hingga pak arab-pak arab tunduk dan patuh kepada arahan dan pimpinannya. 

Sebagai umat manusia yang dianugerahkan Allah dengan akal dan fikiran, berfikirlah dengan waras.Berfikirlah dengan rasional. Berfikirlah dengan iman. Berfikirlah dengan berpandukan sunnah dan Al-Quran. Siapakah anugerah tuhan dan 'Imam Mahadi' yang mereka katakan ini sebenarnya???

0 ulasan: