Khamis, 2 Jun 2011

RAHSIA WANG KERTAS RM500 DAN RM1000 YANG DILARIKAN ?

Bagaimana Anwar dan Azmin Ali memiliki begitu banyak wang sedangkan mereka bukan tokey gula atau kaikun dunia. Daripada mana mereka memperolehi wang yang banyak itu?? Saya tercari-cari sumber kewangan mereka. Saya juga tertanya-tanya mengapa kerajaan membekukan penggunaan wang kertas yang bernilai RM500 dan RM1000 yang pernah dikeluarkan oleh Bank Negara.

Gobalakrishnan, Ahli Parlimen Padang Serai yang dulunya adalah Panglima Perang Anwar telah mendedahkan wang yang hilang itu. Patutlah Anwar begitu berani menjaja Buku Perangnya ....... rupanya dana yang akan digunakan nanti adalah wang yang disonglapnya yang bernilai RM13 billion itu.


Maklumat Gobalakrishnan :

Selepas Tun Dr. Mahathir memecat Anwar daripada kabinet, Dr. Mahathir juga telah menarik-balik penggunaan wang kertas Malaysia bernilai RM500 dan RM1000.

“Cuba tuan-tuan dan puan-puan ingat balik peristiwa pada tahun 1998 itu. Kenapa Dr. Mahathir batalkan penggunaan wang 500 dan 1000? Saya katakan bahawa sebelum itu Anwar Ibrahim telah melarikan wang berkenaan ke luar negara, mungkin ke Indonesia dengan menggunakan kapal terbang persendirian dengan jumlah tidak kurang daripada RM13 bilion.

“Saya cabar Anwar saman saya kerana kenyataan ini,” katanya sambil disambut tepukan gemuruh para hadirin di majlis berkenaan.

Tak tahulah sama ada dakwaan bekas pemimpin PKR ini benar atau tidak, tetapi dia sanggup disaman oleh Anwar sekiranya dakwaannya itu tidak benar.

Kalau begitu, patutlah Anwar jadi sasau dan gila meroyan kerana nak sangat jadi Perdana Menteri. Rupanya apabila Anwar berjaya jadi PM sudah tentu kebenaran menggunakan wang kertas RM500 dan RM1000 akan dibenarkan semula.

http://waklongman.blogspot.com/2011/05/benarkah-anuar-ibrahim-melarikan-wang.html
http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/03/rahsia-wang-kertas-rm500rm1000-yang.html

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Frust bukan sbb tak boleh guna. Tapi komplot jahat tak jadi.

Tujuan diseludup keluar ialah supaya negara bankrap. Kerajaan takde aliran tunai. Tapi bila di'block', duit tu tak laku. Tujuan 'block' ialah supaya duit tu masuk balik ke negara ni. Jadi tak berjayalah komplot 'orang' tu nak musnahkan ekonomi. Kalau tidak negara bankrap. Terpaksa pinjam IMF.

Baca memoir Tun Mahathir utk maklumat lanjut (krisis ekonomi)

Pemerhati Politik BEBAS berkata...

cakap macam2 boleh cakap bro, dari tahun 98, isu RM3 billion kata Anwar bawak lari, kes tutup tahun 2001 , tahun 2012 bukak balik, p/raya punye psal semua kes pun bukak, ni 13 billion pulak? c'mon bro, kalau ada bukti kes tahun 98 masa anwar menteri kewangan dulu. kalau ada sesen pun BN ada bukti, ingat Dr.M boleh biarkan Anwar bebas macam harini ? dia akan buat apa saja untuk letak Anwar kat dalam balik. ini semua gimik politik.