Rabu, 15 Jun 2011

Lembu-lembu liar akan berkeliaran di Kuala Lumpur

Koboi2 bangsat akan menggembala lembu-lembu dungu di Kuala Lumpur pada 9 Julai 2011 nanti. Oleh itu pihak yang berwajib dapat menhalau koboi2 tersebut dan lembu2nya dari mengotori keindahan Kuala Lumpur dengan najis-najis yang pastinya akan mereka tinggalkan seperti dulu. Penduduk Kuala Lumpur terutamanya yang berniaga sudah tentunya tidak dapat 'mencari makan' kerana kekotoran dan bau busuk najis lembu2 tersebut. Kalau perlu kandangkan koboi dan lembu ni dalam kandang ISA .........




Siapa Ambiga .......?

1. Ambiga Sreenevasan, ketua demonstrasi BERSIH 2 yang dijadualkan pakatan pembangkang pada 9 Julai 2011 adalah pendokong utama fahaman pluralisme di Malaysia. Ambiga turut melobi hingga ke PBB dan berharap menjadi pelapor ataupun pemantau bagi pihak PBB di Malaysia mengenai pluralisme. Ambiga jadi ketua BERSIH 2 namun yang buat demonstrasi di jalan-jalan adalah ahli-ahli PAS. Siapa perkudakan siapa ini?

 

Ambiga menerima anugerah "Women of Courage" pada 12 Mac 2009. Bersama-sama Ambiga menerima anugerah yang sama adalah Dr Musdah Mulia dari Indonesia. Siapa Dr Musdah? Tidak menghairankan mengapa Ambiga menyokong pluralisme kerana ada seorang lagi penyokong pluralisme di Malaysia yang juga sefahaman dengan Ambiga dan Dr Musdah (baca sini).


Dalam satu forum anjuran DAP pada Jun 2007, Ambiga mempertikaikan perlaksanaan hukum syariah dalam artikel 121 (1A) berkaitan dengan kes Lina Joy (baca sini). Apakah Ambiga yang menyokong kebebasan beragama yang dimahukan oleh Lina Joy ini dianggap BERSIH oleh ahli-ahli PAS?


Ambiga yang merupakan bekas Presiden Bar Council adalah orang yang bertanggungjawab menerima memorandum menuntut perlaksanaan Interfaith Commission (IFC) pada 21 Ogos 2001. Bar Council telah menerima memorandum untuk menuntut perlaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan perlembagaan persekutuan. Apakah ahli-ahli PAS yang hendak berdemonstrasi masih lagi menganggap penubuhan IFC itu satu yang BERSIH bagi mereka? Mengapa tidak membuat demonstrasi untuk menuntut pembatalan memorandum tersebut di hadapan pejabat Bar Council?


Bar Council pernah menganjurkan demonstrasi di Sogo 9 Disember 2007 di Sogo. Kelihatan adalah Sivarasa Rasiah dan Lateefah Koya, kedua-duanya berjawatan dalam PKR dan merupakan ahli Bar Council. Sewajarnya, ROS mengkaji semula pendaftaran Bar Council, mereka bukan lagi bertindak sebagai pertubuhan perundangan tetapi pertubuhan yang dipergunakan oleh PKR dan menyalahi undang-undang yang sepatutnya mereka luhurkan bersama.


Bar Council pimpinan Ambiga juga menjadi dalang risalah perlembagaanku yang mahu menyisihkan hak orang Melayu dan menafikan Islam sebagai agama persekutuan (baca sini). Ambiga turut mengadakan forum memeluk islam pada 9 Ogos 2008 yang membincangkan dan mempertikaikan secara terbuka artikel 121 (1A). Biarpun mendapat bantahan daripada orang Islam, namun Bar Council yang diterajui oleh Ambiga tetap meneruskan forum tersebut (baca sini). Ambiga ini layak dianggap BERSIH oleh ahli-ahli PAS?


Posted by Azrinizam Ibrahim at 10:55 PM
http://anginperubahan.blogspot.com/2011/06/siapa-ambiga-sreenevasan.html


2.    Pengurusi Perhimpunan BERSIH pd 9hb Julai 2OII. Beliau adalah Bekas Presiden Majlis Peguam, seorg wanita Hindu yg terlibat:

i.  Pembela dan Peguam yg paling kuat Mempertahankan Kes Lina Joy

ii. Pendokong dan Pengerak IFC(Interfaith Comission)

iii. Kuat Mempertahankan Kes2 Murtad

iv. Menyeru Rakyat Sarawak Bangkit dan Berhimpun saperti Rakyat Mesir d Tahrin Square..


3. Antara kerja-kerja jahat ambiga:

i) Menjadi peguam bela utama dalam kes murtad azlina jailani atau lina joy lawan mahkamah syariah, lina joy seorang wanita melayu yang menjadi murtad setelah berkahwin dengan seorang lelaki hindu.

ii) Pernah menganjurkan satu forum mempertikaikan kuasa-kuasa mahkamah syariah yang melibatkan kemasukan orang bukan islam masuk islam di pejabat bar council

iii) Pendokong dan pengerak IFC (Inter Faith Comission/ suruhanjaya antara agama) yang mana ifc ini pernah mengatakan penceraian dalam islam adalah sesuatu yang zalim dan ifc juga menyokong pluralisme agama.

iv) Menawarkan khidmat guaman percuma kepada umat Islam yang nak murtad, sekiranya kes murtad mereka di bawa ke mahkamah persekutuan.

v) Pernah menghasut rakyat negeri sarawak untuk berhimpun dan berdemo ala-ala rakyat mesir untuk menjatuhkan taib mahmud dan menggantikan ketua menteri sarawak dari kalangan bukan islam.

vi) Menjadi penyokong kuat kepada seorang anak hindu perempuan yang memohon untuk menjadi peguam syarie, tapi permohonan anak hindu itu di tolak oleh mahkamah syariah.

vii) Sudah tentu menjadi penyokong pembangkang.

Yang aku pelik ialah, kenapa pas terutama mat sabu boleh bersekongkol dengan ambiga yang terang-terang anti Islam, maka pada aku, sesiapa juga yang pergi ke perhimpunan bersih tu nanti bermakna dia juga menyokong segala kerja-kerja jahat ambiga untuk menjahanamkan Islam di malaysia ni.

http://darulehsantoday.blogspot.com/2011/06/siapa-ambiga-sreenevasan-pengerusi.html

0 ulasan: